Logica

Lindström yhtenäistää toiminnanohjaustaan: taloushallinnon prosesseihin nopeutta ja virtaviivaisuutta

Lehdistötiedote   •   Loka 27, 2010 11:07 EEST

​Tekstiilipalveluyritys Lindströmin taloushallinnossa otetaan käyttöön uusi, useita taloushallinnon toimintoja kattava toiminnanohjausjärjestelmä. Palveluntuottajana jatkaa pitkäaikainen yhteistyökumppani, IT-palveluyritys Logica.

Toiminnanohjausjärjestelmä perustuu Microsoft Dynamics AX -ratkaisuun, joka tukee asiakkaan liiketoimintaa ja laskennan prosesseja.

”Uuden järjestelmän avulla taloushallinnon prosesseja voidaan yksinkertaistaa ja tehostaa, jolloin raportointi nopeutuu ja resursseja vapautuu taloushallinnon kehittämiseen”, toteaa talousjohtaja Minna Kahri.

Lindström Oy on suomalainen tekstiilipalveluyritys, joka toimii 20 maassa Euroopassa ja Aasiassa. Yritys työllistää noin 2 400 henkilöä. Uusi järjestelmä otetaan vaiheittain käyttöön koko konsernissa vuoteen 2015 mennessä.

”Olemme tehneet Logican kanssa yhteistyössä laajoja IT-kokonaisuuksia jo pitkään. Toimittajana Logica on ollut luotettava kumppani, jolla on riittävästi resursseja kansainvälisen yhtiön tarpeisiin. Olemme olleet tyytyväisiä aikaisempien projektien toteutukseen, joten tuntui luontevalta valita Logica myös tähän toteutukseen”, Lindströmin IT-johtaja Ismo Nastamo sanoo.

”Tiivis ja pitkä asiakasyhteistyö, kuten tässä tapauksessa Lindströmin kanssa, antaa IT-palveluntuottajalle syvää ymmärrystä asiakkaan liiketoiminnasta. Näin voimme olla entistä paremmin asiakkaamme tukena, kun tavoitteena ovat tehokkaat ja joustavat prosessit esimerkiksi taloushallinnossa”, johtaja Henry Nieminen Logicalta sanoo.

Lisätietoja:

- Talousjohtaja Minna Kahri, Lindström Oy, puh. 040 560 8444

- IT-johtaja Ismo Nastamo, Lindström Oy, puh. 040 048 2290

- Johtaja Henry Nieminen, Logica, puh. 040 827 9622

Logica on IT-palveluyritys, joka yhdistää ihmiset, liiketoiminnan ja teknologian mahdollisuudet. Palveluksessamme on 39 000 henkilöä, joista Suomessa 3 100. Konsultoimme asiakkaitamme toiminnan kehittämisessä, integroimme tietojärjestelmiä ja olemme asiakkaidemme ulkoistuskumppani. Asiakkainamme on johtavia eurooppalaisia yrityksiä ja julkishallintoa. Sitoudumme pitkään yhteistyöhön ja perehdymme asiakkaidemme toimintaan. Innovatiivisten palveluiden avulla tuotamme asiakkaillemme arvoa. Logica on listattu Lontoon ja Amsterdarmin pörsseissä. Lisätietoja www.logica.fi ja www.logica.com.