Linnanmäki

Linnanmäen menestyksekkään kauden juhlava päätös: Lasten Päivän Säätiö luovuttaa ennätykselliset 3,7 miljoonaa euroa suomalaiselle lastensuojelutyölle

Lehdistötiedote   •   Joulu 12, 2013 09:00 EET

Linnanmäen huvipuiston kausi 2013 oli menestyksekäs kaikilla mittareilla mitattuna. Tästä tuloksena Lasten Päivän Säätiö luovuttaa 12.12.2013 järjestettävässä Linnanmäki Gaalassa ennätyksellisen suuren 3,7 miljoonan euron avustuksen suomalaiselle lastensuojelutyölle.

”Olemme kiitollisia pääyhteistyökumppaneillemme ja Linnanmäellä kaudelle 2013 vierailleille yli miljoonalle asiakkaallemme, joiden ansiosta tavoitteenamme ollut 3,7 euron lahjoitus mahdollistui.  Toiminnallamme on vuosittain vain yksi tavoite, joka on kerätä varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle” kertoo Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.

Avustus luovutetaan 12.12.2013 Linnanmäen Peacock-teatterissa järjestettävässä Linnanmäki Gaalassa.  Avustuksen vastaanottavat lastensuojelujärjestöt ovat Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset.

”Lastensuojelutyön merkitys korostuu näinä taloudellisesti vaikeina aikoina, joten olemme iloisia voidessamme omalta osaltamme olla tukemassa tätä lastensuojelujärjestöjen tekemää arvokasta työtä” toteaa Räikkönen.

Lasten Päivän Säätiö on Linnanmäen huvipuiston historian aikana tukenut suomalaista lastensuojelutyötä yli 94 miljoonalla eurolla.

Lisätietoja:

Lasten Päivän Säätiö

Toimitusjohtaja Risto Räikkönen

puh. 050 64 291, risto.raikkonen@linnanmaki.fi

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2013 ovat SOK/HOK-Elanto,  Tikkurila, Helsingin OP, Ilmarinen, Unilever ja Hartwall.

Linnanmäki on Suomen suosituin huvipuisto, jossa on koko Pohjolan laajin laitevalikoima. Vuosien saatossa huvipuistovieraita on käynyt jo yli 50 miljoonaa, joista jokaiselle on syntynyt omia lähtemättömiä muistoja ja mielikuvia huvipuistovierailusta. Linnanmäen ainutlaatuinen tunnelma on säilynyt huvipuiston perustamisesta lähtien, vaikka kasvua ja kehitystä on tapahtunut roimasti.

”Huvipuistotoiminnallamme on vuosittain vain yksi ja ainoa tavoite, joka on kerätä varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. ” kertoo Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.