Liveto Group Oy

Liveto tuo ensimmäisenä suoraan tapahtumasivuille upotettavan lipunmyynnin

Lehdistötiedote   •   Helmi 24, 2017 07:30 EET

Liveto tuo ensimmäisenä markkinoille upotettavan lipunmyynnin. Liveto DropShop® -ratkaisulla lipunmyynti voidaan tuoda viidessä minuutissa mihin tahansa verkkosivustolle. Upotettava lippukauppa kasvattaa tapahtumajärjestäjän oman verkkokanavan arvoa ja parantaa kävijöiden ostokemusta.

Liveton tarkoituksena on kehittää koko lipunmyyntitoimialaa tuoden nykypäivän digitaaliset palvelut tapahtumanjärjestäjille. Liveton ratkaisu perustuu toimitusjohtaja Antti Korhosen yli 14 vuoden kokemukseen tapahtumanjärjestämisestä ja digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijakumppanin Sofokus Oy:n osaamiseen.

"Upotettavat ostonapit näkyvät maailmalla vahvana megatrendinä verkkokaupoissa. Huomasimme, että liput myytiin edelleen hankalasti perinteisellä tavalla erillisten portaalien kautta. Ketteränä toimijana emme seisseet montaa minuuttia päätöksen päällä", summaa Korhonen pilke silmäkulmassa.

Tapahtumajärjestäjät ovat ottaneet uuden ratkaisun innostuneesti vastaan. ”Liveton tuote suoraviivaistaa tapahtuman myyntiä ja parantaa selvästi asiakkaan ostokokemusta” kommentoi festivaalijärjestäjä Jonne Lehtonen. Tapahtumanjärjestäjien näkökulmasta ratkaisu selkeyttää markkinointia ja alentaa kustannuksia, kun asiakkaita ei tarvitse enää ohjata pois omista verkkokanavista. Kävijöiden ostokokemus parantuu huomattavasti, kun liput voi siirtää ostoskoriin suoraan suosikkiartistin verkkopalvelun etusivulta ilman seikkailua ulkoisissa myyntipalveluissa.

Liveton lippukaupparatkaisuja on testattu myös kansainvälisillä markkinoilla pilottiasiakkailla ja saatu palaute on ollut kannustavaa.”On vain yksi markkina ja se on globaali”, kuittaa lopuksi toimitusjohtaja Korhonen.

Liveto edustaa ensimmäisenä Suomessa omakanava-ajattelua tarjoamalla muun muassa upotettavan lippukaupan jokaisen järjestäjän käyttöön. Disruptiivisen ajattelun on tarkoitus rikkoa sementoituneet tavat järjestää tapahtumien myynti, asiakasviestintä ja kävijäliikenne. Liveton kautta on myyty tapahtumien pääsylippuja jo yli 2 miljoonan euron arvosta ja kasvu on vahvaa.