Modern Sky Festival Helsinki

​Löydä Aasian tuorein electro, indiepop ja vaihtoehtorock

Lehdistötiedote   •   Elo 04, 2015 13:24 EEST

Modern Sky Festival Helsinki tuo kaupunkiin ennennäkemättömän kattauksen Aasian metropolien tuoreimpia nimiä. Huippusettiin lukeutuvat lisäksi kovimmat pohjoismaiset, kuten Kate Boy, Jaakko Eino Kalevi ja Ronya.

Modern Sky Festival Helsingin soittolistat löydät YouTubesta ja Spotifysta. Tässä listan kovimmat tärpit.

Huom! Akkreditointi festivaaleille päättyy 17.8. Tee pyyntö täällä.

Tzusing (MY)

Shanghaissa ja Taipeissa vaikuttava malesialainen Tzusing tekee synkkää metallista tanssimusiikkia, jossa on kuultavissa industrial-vaikutteita Ministryn, Nitzer Ebbin ja Front 242:n kaltaisilta artisteilta. DJ-piireissä kulttumainetta nauttivalle L.I.E.S.:ille levyttävä Tzusing keikkailee DJ:nä Shanghain tunnetuimmalla underground-klubilla, The Shelterissä.

Hedgehog (CN)

Kiinalainen indierock-trio tunnetaan räjähtävistä live-esiintymisistään Kiinassa ja kansainvälisesti. Kiinaksi ja englanniksi laulava yhtye on kiertänyt Yhdysvaltoja muun muassa Xiuxiun kanssa. Musiikillisia vaikutteita muun muassa The Jesus and Mary Chain, The Ramones ja Nirvana.

Nova Heart (CN)

Nova Heart käynnistyi Pekingin rock-kuningattareksi kutsutun Helen Fengin sooloprojektina vuonna 2011. Feng on toiminut solistina Free The Birdsissä ja Pet Conspiracyssa. Nykyään nelihenkisessä Nova Heartissa vaikuttaa muusikkoja sekä Hedgehogista että Free the Birdsistä. Bändin kerrostettu electro on noteerattu laajasti kansainvälisessä musiikkimediassa ja se on nähty lavoilla muun muassa SXSW:ssa, Transmusicalesissa, Iceland Airwavesissa ja Clockenflapissa. Tänä vuonna myös Glastonburyssa.

Bass Sekolah (MY)

Malesialaisesta multi-instrumentalisti-laulaja Darren Ashleysta ja saksalaisesta DJ/tuottaja Ceesta koostuva duo rakentaa lämpimiä äänimaailmoja missionaan luoda aitoa, sielukasta ja tulevaisuuteen katsovaa electronicaa. Yhtye on tehnyt yhteistyötä muun muassa Daedelusin ja Phon.o:n kanssa.

Kuang Program (KR)

Korealainen post-punk/psykeledia-duo on julkaissut yhden pitkäsoiton ja kaksi EP:tä. Helsingin keikka on yhtyeen ensimmäinen esiintyminen Korean ulkopuolella.

Neon Bunny (KR)

Korealainen Neon Bunny on K-indien keskeisiä artisteja, jonka viime vuonna julkaistu It’s You –sinkku huomioitiin sekä Pitchforkin TOP20 Essential K-pop hits -listalla että Noiseyn (VICE) Top 20 K-pop-listalla. Neon Bunny on tehnyt remix-yhteistyötä muun muassa losangelesilaisen Spazzkidin kanssa ja on palkittu Koreassa vuoden albumina muutama vuosi sitten.

Stylish Nonsense (TH)

Stylish Nonsense vetää täysin improvisoituja live-esiintymisiä ja nauttii kulttimaineesta kotimaassaan Thaimaassa. Musiikillisesti se seilaa postpunkin ja sähköisen funkin laajassa välimaastossa.

Re-Tros (CN)

Re-Tros on kiinalaisen post-rockin pioneereja, joka on kiertänyt Yhdysvaltoja, Eurooppaa ja Aasiaa jo yli 10 vuoden ajan ja tehnyt yhteistyötä mm. Brian Enon kanssa. Vaikutteikseen se nimeää muun muassa Bauhausin, Joy Divisionin ja Televisionin.

White Shoes & The Couples Company (ID)

Indonesialainen White Shoes & The Couples Company yhdistelee musiikissaan vaikutteita indonesialaisista leffasoundtrackeista, 30-luvun jazzista ja discosta. Yhtye on yhdysvaltalaisen Minty Fresh -levy-yhtiön listoilla, minkä lisäksi sillä on oma vaatemallistonsa ja lukuisia design- ja taideprojekteja. White Shoes & The Couples Company nähdään festivaaleilla myös Sami Yaffan Soundtrackeriin perustuvassa puheohjelmassa. Kings of Conveniencen Erlend Øye on tunnustautunut WSTCC:n faniksi ja esittänyt yhtyeen covereita.

Thaiboy Digital (SE)

Thaimaalaistaustainen Thanapat Thaothawong on noussut kansainväliseksi internet-rap-sensaatioksi Yung Leanin rinnalla. Kaksikon julkaisema, Thaiboy Digitalin Tiger-mixtapelta lohkaistu single Diamonds sai Dagens Nyheteriltä 5/5. Ruotsissa vuodesta 2004 asunut Thaiboy Digital herätti runsaasti julkisuutta keväällä, kun hänet karkoitettiin takaisin Thaimaahan. Ruotsissa mobilisoitiin addresseja Thaiboyn pitämiseksi maassa.

LISÄKSI: Kate Boy (SE), Jaakko Eino Kalevi, Ronya, Eero Johannes, Mirel Wagner, Teksti-TV 666, The Hearing, Lower (DK), Communions (DK), Lust For Youth (DK), Zhala (SE) ja paljon muita!

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt

Festivaalijohtaja Jani Joenniemi, 040 072 7241, jani.joenniemi@ears.asia

www.modernskyfestivalhki.com

Instagram @modernskyhelsinki

Modern Sky Festival Helsinki –traileri Anima Boutique

Modern Sky Entertainment – virallinen (Kiina)

Mikä Modern Sky?

Modern Sky Festival Helsinki on Telakkarannassa 28.-29.8. järjestettävä kulttuuritapahtuma, jonka ohjelma venyy musiikista sarjakuvaan, mediataiteeseen, elokuvaa ja muun muassa Slushin vetämään puheohjelmaan ja Sami Yaffan Soundtracker-ohjelmaan.

Modern Sky Festival tavoittelee Suomessa vuosittaisen showcase-festivaalin asemaa, jolla on keskeinen rooli aasialaisen ja eurooppalaisen kulttuurimarkkinan yhdistämisessä.

Tapahtuman taustalla on vuonna 1997 perustettu Modern Sky, joka on Kiinan suurin indie-levy-yhtiö ja yksi aasian suurimmista livetoimijoista. Tänä vuonna Modern Sky Festivaleja järjestetään 24:ssä kaupungissa Kiinassa sekä New Yorkissa ja Seattlessa. Helsingin festivaali on ensimmäinen Modern Sky –tapahtuma Euroopassa.

Modern Sky Festival Helsinki järjestetään yhteistyösä ELMU ry:n ja Helsingin Juhlaviikkojen kanssa.

Liput Modern Sky Festival Helsinkiin alkaen 42,50 €/ 79 €. Ikäraja K-18. Lippuja myyvät Tiketti ja Lippupalvelu.