Loiste Oy

Loiste myy Karhu Voiman liiketoiminnot Kotkan Energialle

Lehdistötiedote   •   Joulu 16, 2015 12:27 EET

Kotkan Energia Oy ja kajaanilainen Loiste Oy ovat sopineet kaupasta, jossa Kotkan Energia Oy ostaa Karhulassa toimivan Karhu Voima Oy:n. Karhu Voima Oy operoi teollisuussähköverkkoa Karhulassa ja myy maakaasua sekä teollisuussähköverkkojen ylläpitopalveluja pääasiassa teollisuusalueen yrityksille. Yhtiön liikevaihto on noin 10 M euroa ja yhtiön palveluksessa on viisi työntekijää.

– Karhu Voima Oy:n kauppa on osa Kotkan Energia Oy:n strategista kehitystä Kotkan alueen teollisuuden kilpailukyvyn tukemiseksi. Tehty kauppa monipuolistaa Kotkan Energia Oy:n tuotepalettia ja palvelutarjontaa. Se tuo uutta osaamista yhtiöön ja kasvattaa samalla yhtiön liikevaihtoa merkittävästi. Toivotamme ilolla Karhu Voiman henkilöstön tervetulleeksi Kotkan Energiaan, sillä olemme pitkään olleet kiinnostuneita yhtiöstä, toteaa Kotkan Energian toimitusjohtaja Vesa Pirtilä.

– Karhulan teollisuusalueen liiketoiminta tuli osaksi nykyistä Loiste-konsernia 2000-luvun alussa. Toimintaa on kehitetty vuosien varrella mm. laajentamalla sitä palveluliiketoiminnan puolelle. Vahvistaessaan uuden strategian Loiste-konsernin hallitus päätti selvittää mahdollisuuden luopua Karhulan liiketoiminnasta. Tavoitteena oli löytää kumppani, joka pystyy paremmin kehittämään ko. alueen energialiiketoimintaa paikallisista tarpeista lähtien. Loiste-konserni katsoo, että Kotkan Energia Oy on paras osapuoli kehittämään tätä toimintaa, toteaa Loiste-konsernin toimitusjohtaja Markku Ryymin.

Liiketoimintakaupassa Loiste Oy:n taloudellisena neuvonantajana toimi Icecapital Oy.

Toimitusjohtaja Markku Ryymin, Loiste Oy, puhelin 050 676 05

Toimitusjohtaja Vesa Pirtilä, Kotkan Energia Oy, puhelin 044 709 9200

Loiste on uudenlainen ja 100 %:sti suomalainen, palveleva energiayhtiö. Loisteella on vahva kokemus toimialalta ja kuulumme maamme sähkömyyjien kärkijoukkoon. Olemme valtakunnallinen ja hyvästä palvelustamme tunnettu energiayhtiö. Meillä on Suomessa maanlaajuisesti 200.000 tyytyväistä asiakasta ja vuonna 2014 liikevaihtomme oli 154 M €. Yrityksellämme on sertifioitu ympäristöjärjestelmä, joka perustuu ISO 14001-standardiin. Loisteen toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Kajaanissa ja Kotkassa.

Kotkan Energia Oy on Kotkan kaupungin 100 %:sti omistama laaja-alainen energiapalveluyhtiö. Yhtiön tuotteita ovat kaukolämpö, teollisuushöyry, jätteiden hyötykäyttö sekä sähköntuotanto erityisesti teollisuudelle.Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto oli 44,7 M € ja liikevoitto 7,2 M €. Yhtiön palveluksessa on noin 100 työntekijää.