Harjunhovi Oy / Lootuskauppa

Lootuskauppa neuvoo: Korianteriuutteella eroon elimistön raskasmetalleista

Lehdistötiedote   •   Helmi 21, 2011 12:03 EET

Yksi tärkeimmistä Alzheimerin taudin ja muiden aivosairauksien jyrkkään lisääntymiseen vaikuttavista tekijöistä on ollut altistuminen ympäristömyrkyille, erityisesti toksisille metalleille kuten alumiini ja elohopea. Cilantro eli korianteriuute kelatoi tehokkaasti kehon myrkkyjä.

Tutkimuksissa nämä talous-, maanviljelys- ja kaupalliset kemikaalit liitetään jatkuvasti aivosairauksiin Alzheimerin tauti mukaan lukien. Kasvinsuojeluaineet, liuottimet ja pehmentimet tuhoavat asetyylikoliinia, joka edistää hermoimpulssien kulkua aivoissa.

Kemikaalien aiheuttama neurologinen hyökkäys on monimutkainen, jatkuva prosessi. Niiden vaikutukset voivat olla kumulatiivisia ja oireiden ilmeneminen tai täydellisen sairauden puhkeaminen voi kestää vuosia.

Nykyinen ympäristömme väistämättä altistaa meidät kaikki tietyssä määrin toksiineille, jotka ajan pitkään vaikuttavat aivojen toimintaan. Tämän altistuksen minimoimisen lisäksi on välttämätöntä, että lisäämme myös luonnollisten kelatoivien aineiden määrää ruokavalioomme.

Kelatoivat aineet ovat kemiallisia yhdisteitä, luonnollisia tai synteettisiä, jotka sitoutuvat metalli-ioniin ja muodostavat vakaan yhdisteen, joka voidaan sitten kuljettaa kehosta ulos vaarattomasti.

Korianteri on ikivanha viljelykasvi ja sisältää runsaasti C-vitamiinia. Sitä on käytetty perinteisesti mm. stimuloimaan ruokahalua, apuna ruuansulatuksessa ja rauhoittamaan vatsaa.

Cilantro eli korianterista valmistettu uute on tutkittu kelatoiva valmiste. Vaikuttavasta aineesta on useita eläinkokeita, ja uutteesta konkreettisia käyttäjäkokemuksia.

Yhdysvalloissa korianteriuutetta käytetään mm. autismin, aleksitymian ja aspergerin tukihoitona. Vaikutus perustuu rokote-elohopean kelatoimiseen pois kehosta ja välillisesti myös alumiinin ja formaldehydin poistumiseen. Kaikki aiemmat aineet ovat rokotteiden apuaineita, joita vastasyntyneen maksa ja aivot voivat varastoida.

Lisätietoja:
Emili Osara, luontaistuoteneuvoja, Harjunhovi Oy / Lootuskauppa, 045 265 9009, asiakaspalvelu(at)lootuskauppa.fi, www.lootuskauppa.fi

Lootuskauppa
Lootuskauppa on verkkokauppa, joka toimittaa laadukkaat
luontaistuotteet sekä hyvinvoinnin erikoistuotteet asiakkaille postitse. Osan tuotteista Lootuskauppa tuo maahan itse, suosikkeina mm. iholle siveltävät magnesium-tuotteet ja kolloidihopeavesi. Luontaistuotteiden myynti alkoi vuonna 1995 Lootus-Kirjan nimellä, ja vuonna 2009 toiminta siirtyi Lootuskaupalle, joka jatkaa asiakkaiden palvelemista luontaisen terveydenhuollon alueella.