Maksuturva

LVI-alan edelläkävijä Hanakat panostaa verkkokauppaan

Lehdistötiedote   •   Syys 20, 2010 14:18 EEST

Jo 35 vuotta LVI-alalla toiminut Hanakat-ketju lisää panoksiaan verkkokaupassa. Koko ketjun kattavan verkkokaupan avulla Hanakat haluaa parantaa asiakaspalvelua, helpottaa tuotevertailua sekä laajentaa tuotevalikoimaa. Tämän syksyn uudistukset tuovat tuotetarjonnan yhä laajemman asiakaskunnan ulottuville.

Hanakat on 35 vuotta LVI-alalla toiminut 79 itsenäisen yrittäjän muodostama valtakunnallinen myyntiverkosto, joka tarjoaa asiakkailleen talotekniikka-alan tuotteita ja palveluja. Hanakat-tuotemerkin taustalla on LVIS-tukkukauppaa harjoittava Onninen Oy.

Hanakat.fi-verkkokauppa on ensimmäinen ketjun kauppiaille räätälöity verkkokaupparatkaisu. Ketjuohjaus hallinnoi verkkokauppaa, mutta kauppiaat osallistuvat kuitenkin vahvasti verkkokaupan päivittäiseen käytännön liiketoimintaan ja erityisesti asiakkaiden palvelemiseen.

- Olemme erittäin tyytyväisiä toimintamalliimme, jossa yrittäjävetoiset kauppiaamme osallistuvat verkkokaupan kehitystyöhön, valikoimien suunnitteluun sekä tuotteiden hinnoitteluun. Ketjuohjaukselle jää käytännössä ainoastaan verkkokauppakonseptin teknisestä ylläpidosta vastaaminen yhdessä alan ammattilaisten kanssa, toteaa ketjupäällikkö Jari Lehtonen Onninen Oy:stä.

Verkkokaupan tilaukset toimitetaan suoraan Onnisen keskusvarastolta. Jopa asiakaskohtaista räätälöintiä edellyttävät tuotetilaukset välittyvät sähköisesti valmistajalle.

Hanakat on onnistunut ratkaisemaan ne haasteet, joita LVI-tuotteiden ja palveluiden myymiseen verkossa sisältyy.

- Koska tuotteemme ovat luonteeltaan teknisiä, on niiden yhteensopivuus rakennuksen vaatimuksiin ja olemassa olevaan järjestelmään tuotava selkeästi esille. Olemme alusta alkaen huomioineet informaation tärkeyden ja siksi verkkokaupasta löytyy kattavasti tuotteiden teknisiä tietoja, asennusohjeita ja muita dokumentteja, sanoo Lehtonen.

Verkkokaupan käyttökokemuksen ja erityisesti asiakaspalvelun parantamiseksi on yhtenäisen verkkomaksuvalikoiman käyttöönotto ollut osana kehitystoimenpiteitä. Ketjuohjaus on tehnyt sopimuksen maksamisen monikanavaratkaisuihin erikoistuneen Suomen Maksuturva Oy:n kanssa.

- Aikaisemmin Hanakat-verkkokaupan maksutapavalikoima oli riippuvainen yksittäisten kauppiaiden omista erillisistä verkkomaksusopimuksista. Nyt Onninen Oy:n kanssa solmittu yhteistyösopimus mahdollistaa sen, että yksittäisillä Hanakat-kauppiailla on kattava maksutapavalikoima automaattisesti käytössään ilman laajoja sopimusneuvotteluita eri pankkien ja luottolaitosten kanssa, kertoo myyntipäällikkö Jacob Segercrantz Suomen Maksuturva Oy:stä.

- Ennen uudistusta kauppiaittemme maksutapavalikoima oli vaihteleva ja osittain puutteellinen, vaikka halusimmekin palvella mahdollisimman laajaa kuluttajaryhmää. Maksuturvalla oli tarjota meille sopiva tuotevalikoima, josta oli helppo lähteä liikkeelle. Hanakat verkkokaupan erityispiirteet otettiin heti huomioon ja toimintamallia lähdettiin kehittämään yhdessä. Nyt kun olemme saaneet perusasiat kuntoon, on ketjuohjaukselle jäänyt enemmänkin tiedottajan rooli. Nyt voimme keskittyä hyvinkin tärkeään asiaan verkkokauppamme osalta – eli tunnettavuuden ja palveluiden kasvattamiseen, jatkaa Lehtonen.

Lisätietoja:
Onninen Oy
Jari Lehtonen, ketjupäällikkö
puh. 020 485 5111, jari.lehtonen@onninen.com

Suomen Maksuturva Oy
Jacob Segercrantz, myyntipäällikkö
puh. (09) 4241 7052, jacob.segercrantz@maksuturva.fi

Suomen Maksuturva Oy on sähköisen kaupankäynnin maksujenvälitykseen erikoistunut asiantuntijatalo. Yhtiön erityisosaamista on turvallinen maksuliikenne, toimitusinformaation hallinta sekä monikanavainen vähittäismyynti. Maksuturvan kumppaneina toimivat suomalaiset pankit, luottoyhtiöt sekä logistiikka-alan yritykset ja verkkokaupan ohjelmistotalot. Maksuturva tarjoaa turvallisen ostokokemuksen digitaalisiin kanaviin.

www.maksuturva.fi