Tredea Oy

Maailman ja Tampereen välkyimmät asiat yhdistyivät Instagram-kilpailussa

Lehdistötiedote   •   Kesä 28, 2013 16:02 EEST

Tamperetta ja Pirkanmaata vietiin maailmalle täysin uudenlaisin keinoin touko-kesäkuussa, kun Tredea Oy järjesti maailmanlaajuisen Tampere – All Bright! –kuvakilpailun World’s Brightest -teemalla osoitteessa http://worldsbrightestphoto.com. Instagram- ja Twitter-medioiden kautta räjähdysmäisen suosion saaneeseen kilpailuun osallistui 1492 kuvaa, jotka muodostavat upean kansainvälisen kuvagallerian eri kaupunkien välkyimmistä ja praiteimmista asioista. Suurin näkyvyys saatiin sosiaalisessa mediassa: 9,9 miljoonaa ihmistä näki #WorldsBrightest avainsanan Instagramissa ja Twitterissä.

”Vastaavaa ei ole aiemmin tehty kaupunkien ja alueiden markkinoinnissa”, hehkuttaa Tredean markkinointipäällikkö Karoliina Lehtonen. ”Kilpailuun osallistuttiin joka puolelta maailmaa ja mielenkiinto Tamperetta kohtaan oli huimaa. Instagram-maailman opetteleminen oli mielenkiintoista ja saatu huomio ylitti kaikki odotuksemme.”

Kilpailun tavoitteena oli löytää maailman paras kuva oman kotikaupungin välkyimmästä asiasta. Kilpailusivun kävijämäärien top 10 maihin nousivat esimerkiksi USA, Filippiinit, Suomi, Espanja, Italia, Iso-Britannia, Meksiko, Tanska, Viro ja Unkari ja myös finaaliin edenneet äänestetyimmät kuvat olivat ympäri maailman. Palkintona kilpailussa oli lennot Tampereelle majoituksineen, tapahtumalippuja, sekä Samsung Galaxy Camera.

Voittajaksi valittiin sivuston kävijöiden äänestämien kymmenen parhaan kuvaajan joukosta brasilialainen Bernardo Petrucci futuristisella ja virtaviivaisella kaupunkimaisemakuvallaan. Heinäkuussa järjestettävällä viikon pituisella palkintomatkallaan Bernando kuvaa Tampereen praiteimpia asioita omasta näkökulmastaan. ”Tämä on ensimmäinen kilpailu, johon olen osallistunut, olen sanaton! Odotan matkaa Tampereelle innoissani”, hehkuttaa Milanossa asuva ja ad:na toimiva Petrucci.

Yhteistyökumppaneina Wolds Brightest -kilpailussa toimivat Skyscanner, Dream Hostel Tampere sekä b2c.fi-verkkokauppa ja kilpailun toteutti kahden nuoren yrittäjän viestintätoimisto Twinship & Co. Tuomaristo koostui tunnetusta Instagram-gurusta Phill Gonzalesista, yhteistyökumppaneista sekä Tredean seutumarkkinointitiimistä.

Voittajakuva: http://worldsbrightestphoto.com/worldsbrightest-photo-contest-winner/

TAMPERE - All Bright!
www.tampereallbright.fi
www.worldsbrightestphoto.com

Lisätiedot:
Karoliina Lehtonen, markkinointipäällikkö, Pirkanmaan brändi
Tampere Region Economic Development Agency Tredea
karoliina.lehtonen@tredea.fi

SkyScanner - www.skyscanner.fi
Dream Hostel Tampere - www.dreamhostel.fi
B2C.fi -verkkokauppa www.b2c.fi
Twinship & Co. – www.twinship.co

Tredea Oy on Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö. Yhtiö ylläpitää ja vahvistaa kaupunkiseudun vetovoimaisuutta ja varmistaa menestyvän yritystoiminnan edellytyksiä.
Tredea Oy toimii operatiivisena voimana, kun seudulle houkutellaan uusia yrityksiä, investointeja, pääomia, matkailijoita ja osaajia.