NCC-yhtiöt

Markkinaoikeus hyväksyy NCC:n ja Destian asfalttiliiketoimintojen kaupan ehdollisena

Lehdistötiedote   •   Marras 02, 2011 15:49 EET

Markkinaoikeus hyväksyy NCC:n ja Destian välisen asfaltti- ja päällystystoimintojen kaupan tietyin ehdoin. NCC analysoi ehdot ja lisäksi odottaa, valittaako Kilpailuvirasto päätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen, ennen kuin kauppa voidaan saattaa loppuun.

NCC allekirjoitti maaliskuussa 2011 sopimuksen Destian asfaltti- ja päällystystoimintojen ostamisesta. Liiketoimintakauppa vaati Suomen Kilpailuviraston hyväksynnän. Virasto päätti elokuussa esittää kaupan kieltämistä, minkä jälkeen asia siirtyi markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Nyt markkinaoikeus päätti hyväksyä kaupan antamillaan ehdoilla. Kilpailuvirastolla on joulukuun 2. päivään asti aikaa valittaa päätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen.

- Suhtaudumme positiivisesti markkinaoikeuden päätökseen. Seuraavaksi perehdymme ehtoihin ja päätämme jatkotoimenpiteistä. Liiketoimintakauppa voidaan kuitenkin toteuttaa vasta Kilpailuviraston valitusoikeuden päätyttyä, NCC Roadsin toimitusjohtaja Jyri Salonen toteaa.

NCC on tiedottanut Destian ja NCC Roadsin välisestä asfaltti- ja päällystystoimintojen kaupasta 24.3.2011 ja 5.8.2011.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Jyri Salonen, NCC Roads Oy, puh. 050 316 0740