Enfo Oyj

Martelan IT-ympäristö siirtyy vihreään datakeskukseen

Lehdistötiedote   •   Syys 21, 2010 20:33 EEST

Suomen johtava työympäristöjen ja julkitilojen ratkaisutoimittaja Martelakeskittää tietotekniikkapalvelunsa IT-palvelutalo Enfolle. Yritykset ovatsolmineet sopimuksen, jonka mukaan Martelan uusi IT-ympäristö rakennetaan Enfonmoderniin, vihreään datakeskukseen.Martela luopuu omista datakeskustiloistaan ja yrityksen IT-palvelinympäristörakennetaan uusinta teknologiaa hyödyntävään, Enfon vihreään datakeskukseen,jossa laitteiden tuottamaa lämpöä voidaan kierrättää energiatehokkaasti jahyödyntää mm. toimistokiinteistöjen lämmityksessä. Vihreän datakeskustilanympäristökuormitus ja sähkönkulutus ovat merkittävästi tavallistadatakeskustilaa pienemmät.Martelan ja Enfon välinen sopimus sisältää mm. virtualisoidunpalvelinympäristön, levytilan kapasiteettipalveluna sekä valvonta- jahallintapalvelut. Sopimus merkitsee Martelalle tehokkaita IT-palveluja, jotkaovat suunniteltu täysin yrityksen liiketoiminnan tarpeiden ja ympäristöarvojenmukaan. Martelan CIO Jan Kortesalon mukaan Martela haki sopivankokoistakumppania, joka pystyy palvelemaan yhtiötä joustavasti ja luotettavasti.- Enfo vakuutti meidät siitä, että heillä on sekä teknisesti ettäliiketoiminnallisesti valmis IT-toimitusmalli, joka voidaan sitoalaatumittareihin. Enfosta muodostui positiivinen ja ammattitaitoinenkokonaiskuva, Kortesalo toteaa.- Uuden IT-kumppanin myötä voimme luopua omista datakeskustiloista jatietotekniikan ylläpidosta, mikä ei ole Martelan ydinliiketoimintaa eikä tässämittakaavassa mielekästä eikä tehokasta. Tavoitteemme on ostaaIT-infrastruktuuripalveluita automaattisesti kuin "hanasta" ja keskittyä niihintehtäviin, jotka ovat oman tietohallinnon ydinosaamista, Kortesalo korostaa.Enfo etenee IT-ulkoistusmarkkinoillaMartela-sopimus tukee Enfon strategista kasvua ja yhtiön etenemistäIT-ulkoistusmarkkinoilla. Enfon tavoitteena on olla entistä vahvempipohjoismainen IT-osaaja palveluliiketoiminnassa.- Olemme erittäin tyytyväisiä Martelan kanssa tehtyyn sopimukseen ja toivomme,että voimme jatkossa palvella Martelaa ja vastata sen IT-tarpeisiin myös muissaPohjoismaissa, Enfo Suomen maajohtaja Osmo Wilska toteaa.Pohjoismaisen IT-palvelutalo Enfon kahdella liiketoiminta-alueellaTietotekniikkapalveluissa ja Tiedonvälityspalveluissa Suomessa työskentelee noin400 henkilöä. Ruotsissa enfolaisia on noin 300.Lisätietoja:Martela Oyj, CIO Jan Kortesalo, puh +358 50 553 5755,(etunimi.sukunimi@martela.fi)Enfo Oyj, maajohtaja Osmo Wilska, puh +358 400 483 567,(etunimi.sukunimi@enfo.fi)Jakelu: keskeiset http://tiedotusvälineet,www.enfo.fi">tiedotusvälineet,www.enfo.fiMartela suunnittelee ja toteuttaa työtilojen ja julkisten tilojensisustusratkaisuja. Martelan kokonaispalvelu kattaa tarvittaessa koko toimitilanmuutoksen inventoinnista ja suunnittelusta muuttoon ja ylläpitoon saakka. Vuonna2009 Martela-konsernin liikevaihto oli 95,3 miljoonaa euroa ja sen palveluksessatyöskenteli keskimäärin 636 henkilöä. http://www.martela.fi">www.martela.fiEnfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tarjoaa yrityksille ja yhteisöillemutkattomia tietotekniikkapalveluja. Enfo hyödyntää palveluissaan yli 45 vuodenkokemustaan tietotekniikasta sekä vahvojen IT-ammattilaistensa osaamista. Lähes700 huippuosaajaa varmistavat, että asiakkaat saavat parhaimman hyödyn irtitietotekniikasta. Enfon liikevaihto on yli 140 milj. euroa. Lisätietoa Enfostaosoitteissa http://www.enfo.fi">www.enfo.fija http://www.enfo.se">www.enfo.se[HUG#1445632]This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf ofThomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that:(i) the releases contained herein are protected by copyright andother applicable laws; and(ii) they are solely responsible for the content, accuracy andoriginality of the information contained therein.Source: Enfo via Thomson Reuters ONE Source: Millistream / Hug