Visit Estonia Finland

Martin markkinoilla ennätysyleisö

Lehdistötiedote   •   Marras 23, 2011 11:12 EET

Helsingissä lauantaina ja sunnuntaina järjestetty matkailu – ja kulttuuritilaisuus toi Kaapelitehtaalle Virosta 200 esiintyjää ja 150 näytteilleasettajaa. Runsaan kulttuuritarjonnan lisäksi oli tarjolla myös monipuolista matkailutietoa. Tämän vuoden Martin markkinoilla oli yli 30 virolaista matkailualan yritystä ja organisaatiota tarjoamassa vieraille tietoa uusimmista ja mielenkiintoisimmista kohteista ja tapahtumista koko Virossa. Esiintyjistä valtaosa kuului värikäsasuisiin kuoroihin ja kansantanssiryhmiin, mutta ohjelmassa esiintyi myös kirjailijoita ja soitinyhtyeitä Tämän vuoden teemana olivat Viron suuret saaret Saarenmaa ja Hiidenmaa.

Martin markkinat vetivät puoleensa niin vanhoja kuin uusiakin kävijöitä. Monet saivat vinkkejä ensi vuoden matkan suunnittelemiseen ja nopeimmat poimivat mukaan myös loistavia matkatarjouksia.

Markkinoiden yhteydessä perjantaina pidetyt seminaarit kokosivat asiantuntijoita  matkailun, liike-elämän ja kulttuurin aloilta. Viron matkailuseminaari toi perjantai-iltapäivällä yhteen kuutisenkymmentä matkailualan ammattilaista ja mediaedustajaa,. „Virolaisena Suomessa” – seminaari pohti taas täällä asuvien virolaisten kulttuuritarpeita. Virolaisista on tullut kuluvana vuonna Suomen suurin maahanmuuttajaryhmä.

Virolaista yleisöä näkyikin runsaasti sekä perjantai-illan kirkkokonsertissa Temppeliaukion kirkossa että lauantai-illan tansseissa, joissa esiintyi rakastettu laulajatähti Ivo Linna.

Suomalais-virolainen ystävysyhdistys Tuglas-seura järjesti Martin markkinat nyt 28. kerran. Viron matkailun edistämiskeskus /Enterprise Estonia on ollut partnerina järjestämässä Martin markkinoita jo kahdeksan vuoden ajan.

Yhteistyökumppaneina olivat myös Saaremaa Turism  ja Hiiumaa Turismiliit –säätiöt, Viron Suurlähetystö sekä Helsingin Eesti Maja /Viro-keskuksen toimijat.

Ensi vuonna Martin markkinat järjestetään 24.-25. marraskuuta. Markkinoiden teemana Haapsalu ja Läänemaa.

www.martinmarkkinat.fi

Facebook - Martin markkinat 2011