Genre Mobile Oy

Matkapuhelinverkkojen datakäytön kasvun haasteet on ratkaistu

Lehdistötiedote   •   Helmi 14, 2011 10:32 EET

Mobiilioperaattorien suurin haaste on vastata käytöltään räjähdysmäisesti  lisääntyvien datapalveluiden kasvaviin vaatimuksiin. Älypuhelinten yleistyminen ja kannettavien tietokoneiden mobiilidatayhteydet ovat saaneet verkot polvilleen ja ruuhka-aikoina esiintyvä verkon huono toiminta on suututtanut monet käyttäjät.

Genre Mobile Oy julkistaa Mobile World Congress 2011:n yhteydessä uuden tuotteen, joka vastaa tähän haasteeseen.

"Älypuhelinten käyttäjät nauttivat siitä, että voivat käyttää haluamiaan palveluita ja sovelluksia milloin ja missä ikinä ovatkin. Aina kun puhelin on mukana. Verkkojen ylikuormitus ruuhka-aikoina on tehnyt palveluiden käytöstä turhauttavan hitaan ja hankalan. Lisäksi ruuhka-aikaa verkoissa on nykyään melkein koko työpäivä." sanoo Ismo Antikainen, Genre Mobilen teknologiajohtaja.

Suomalainen Genre Mobile Oy julkistaa tänään 14.2.2011 Barcelonassa Mobile World Congressin yhteydessä uuden tuotteen Genre Mobile AMP, jonka avulla operaattorit voivat tarjota asiakkailleen parempaa datapalvelua kohdistamalla verkon kapasiteetin optimaalisesti.

"Keihäänkärkituotteemme Genre Mobile AMP auttaa mobiilioperaattoreita vahvistamaan ja säätämään dataliiketoimintaansa ja siten tarjoamaan käyttäjille paremman käyttökokemuksen ja samalla parantamaan dataliiketoiminnan kannattavuutta.”  sanoo Tero Heinonen, Genre Mobilen toimitusjohtaja.

Tuote on koekäytössä ensimmäisen vuosineljänneksen aikana ja tuotantokäytössä ratkaisemassa dataliikenteen pullonkauloja sen odotetaan olevan ensimmäisen vuosipuoliskon 2011 loppuun mennessä.

Lisätietoja mobiilidatan kokemuksen ja liiketoiminnan parantamisesta antaa toimitusjohtaja Tero Heinonen, tero.heinonen@genremobile.com, +358405023134

Genre Mobile - Insight and tools for mobile data driving profitability