Kvarken Ports Ltd

Matti Esko merenkurkun satamat OY:n Uusi toimitusjohtaja

Lehdistötiedote   •   Syys 18, 2014 17:21 EEST

Matti Esko on valittu uuden yhtiön Merenkurkun Satamat Oy:n toimitusjohtajaksi.Esko työskenteli aikaisemmin kansainvälisen kuljetusyrityksen Euroports Finlandin toimitusjohtajana.

Eskolla on vankka kokemus satama- ja logistiikkasektorilta ja hän näkee uudessa yhtiössä suurta potentiaalia. - Odotan jännittävää ja haastavaa tehtävää, kun nyt luomme satamayhtiön maiden rajojen yli. Tavoitteemme on, että Merenkurkun Satamat Oy:stä tulee johtava satama markkina-aseman, laadun, ympäristön ja kehityskyvyn osalta Itämeren maiden välisessä kasvavassa kaupankäynnissä. Yksi useasta tärkeästä tehtävästä tulee olemaan Uumajan ja Vaasan välisen laivaliikenteen vakauden ja houkuttelevuuden varmistaminen jatkossa.

Uusi yhtiö tulee olemaan Umeå Kommunföretag AB:n ja Vaasan kaupungin omistuksessa yhtä suurin osuuksin. Kaupungit ovat iloisia siitä, että yhtiö nyt on valinnut toimitusjohtajan, jonka tehtävänä on kehittää asiakkaille suunnattavaa tarjontaa. - Haluamme rakentaa kilpailukykyisen ja pitkäjänteisesti kestävän satamatoiminnan, ja uuden toimitusjohtajan johdolla luomme laajan, elinkeinoelämän tarpeisiin sopeutetun palvelutarjonnan, Mikael Öhlund, Umeå Kommunföretag AB:n toimitusjohtaja sanoo.

Olemme hiljattain perustaneet yhteisen laivayhtiön ja Merenkurkun Satamat Oy on lisäaskel kummankin kasvuseudun - Uumajan ja Vaasan – kehittämistä edistävän yhteistyön vahvistamiseksi.

- Myös Vaasassa olemme erittäin tyytyväisiä, sanoo Vaasan kaupunginjohtaja Tomas Häyry. Näemme, että Esko omaa edellytykset rakentaa Itämerelle täysin uusi satama- ja kuljetuskonsepti, joka vastaa tulevaisuuden kuljetusvaatimuksia. Uusi satamayhtiö on erittäin tärkeä osa itä-länsisuuntaista kuljetusväylää, jota Uumaja ja Vaasa ovat yhdessä rakentamassa.

Toiminta käynnistyy 1. tammikuuta 2015 Uusi yhtiö aloittaa toimintansa vuodenvaihteessa 2014-2015. Uusi toimitusjohtaja astuu virkaansa 1. lokakuuta paneutuakseen satamien toimintaan jo ennen toiminnan käynnistymistä.

Matti Esko on kotoisin Suomen Raumasta ja hän on sekä suomen- että ruotsinkielinen. Hänen sijoituspaikkansa on Vaasa, mutta hän tulee viettämään suuren osan ajastaan Uumajassa.

Lue lisää Merenkurkun Satamat Oy:stä Uumajan kunnan aikaisemmasta lehdistötiedotteesta > http://www.mynewsdesk.com/se/umea/pressreleases/gemensamt-hamnbolag-umeaa-vasa-1008813

Lehdistökuva Matti Eskosta, lataa tästä >> Lisätietoja antavat:Tomas Häyry, kaupunginjohtaja, Vaasan kaupunki Puh. +358 (0)6 325 1010, Matkapuh. +358 (0)40 540 5412 Mikael Öhlund, TJ, Umeå Kommunföretag Puh. + + 46 (0)90-71 80 75 Matkapuh. + 46 (0)70-579 00 01

Matti Esko, TJ, Merenkurkun Satamat Oy (1. lokakuuta 2014 lukien) Puh. +358 40 580 1860

KVARKEN PORTS ON UUSI, Uumajan ja Vaasan satamien yhteinen yhtiö. Yhteistyö vahvistaa sataman markkina-asemaa Itämerimaiden kasvavassa kaupankäynnissä. Kvarken Portsin tavoitteena on kehittyä laatusatamaksi keskittyen tehokkaisiin ja ympäristöystävällisin logistiikkaratkaisuihin.