McDonald's Oy

McDonald'silla käytännön ekotekoja

Lehdistötiedote   •   Heinä 02, 2009 15:40 EEST

WWF:n Green Office -sertifikaatin myöntäminen tarkoittaa käytännössä sitä, että McDonald’s Oy:n pääkonttori on ohjelman edellyttämällä tavalla osoittanut ottavansa ympäristöasiat huomioon toiminnassaan muun muassa lajittelemalla toimistojätteet. Yritys on lisäksi sitoutunut Green Office -järjestelmän mukaisesti vähentämään polttoaineen, sähkön ja paperin kulutusta tulevaisuudessa. Green Office -järjestelmässä mukana olevat yritykset raportoivat vuosittain kulutuksestaan Suomen WWF:lle.

Green Office -ohjelman tavoitteena on vähentää toimistotyöstä aiheutuvaa ympäristökuormaa sekä lisätä henkilöstön tietoisuutta ekologisesta kulutuksesta kannustamalla ympäristöystävälliseen toimintaan. McDonald’s muun muassa jakaa henkilöstölleen säännöllisesti käytännön vinkkejä siitä, miten kukin voi parantaa esimerkiksi omaa kierrättämiseen ja energiankulutukseen liittyvää toimintaansa. Ympäristövaikutukset huomioiva yritys kantaa yritysvastuuta ja säästää konkreettisesti euroja.

Suomen Green Office -verkostossa on mukana jo yli 130 yritystä ja organisaatiota. Green Office -toimistot säästivät Suomessa vuonna 2008 yhteensä 2740 tonnia hiilidioksidipäästöjä edelliseen vuoteen verrattuna kulutustaan vähentämällä. Tämä vastaa noin 365 henkilöautomatkaa maapallon ympäri.

Lisätietoa:
Viestintäpäällikkö Heli Ryhänen, McDonald’s Oy, puh: +358 9 7256 7700, heli.ryhanen@fi.mcd.com
Suomen WWF ja Green Office:

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on yli sadassa maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa jo 25 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s perustaa toimintansa pitkälle lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 82, joista lähes 80 % (65) on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi