Mediamobile Nordic Oy

Mediamobile Nordic tuottaa reaaliaikaisen liikennetiedon (RDS TMC) Toyotan Touch & Go Navigaatiojärjestelmään Suomessa

Lehdistötiedote   •   Marras 21, 2011 13:50 EET

Reaaliaikainen Liikennetieto - RDS TMC
Autoilijat pyrkivät päivittäin välttämään liikenteessä ruuhkia, onnettomuuksia, jotka viivyttävät heidän matkaansa sekä epäsuotuisia sääolosuhteita, jotka lisäävät riskien mahdollisuutta. Reaaliaikainen liikennetieto lisää navigoinnin tehokkuutta suunniteltaessa matkareittiä ja tarjoaa välitöntä hyötyä käyttäjälle.

Mediamobile Nordic tuottaa reaaliaikaista tietoa liikenteen häiriöistä päätieverkostoissa, kuten liikenneruuhkista, onnettomuuksista, suljetuista teistä, korjaustöistä ja sääolosuhteista navigaattoreihin, jotka on varustettu TMC vastaanottimilla.

Toyota Touch & Go
Toyota tuo ensimmäisenä Suomen markkinoille pienten autojen luokkaan multimediaominasiuuksia, joita ei ole ennen tässä luokassa nähty. Uuden Toyota Yarisin myydyin varustetaso, Linea Sol, tarjoaa sekä käytännöllisyyttä että pikkuautoluokassa aivan uudentasoista vakiovarustelua, kuten uuden Toyota Touch –multimedianäytön, joka sisältää reaaliaikaisen liikennetiedon RDS TMC kanavan kautta. Järjestelmä on lähes 90%:ssa uusissa Toyta Yarisissa.

"Suomessa markkina muuttuu voimakkaasti juuri nyt. Toyotan korkea myyntivolyymi lisää merkittävästi tietoisuutta reaaliaikaisen liikennnetiedon merkityksestä yleisellä tasolla sekä valaisee myös sen kaikista hyödyistä, joita harva meistä vielä nykyisin käyttää. Tämä osoittaa hyvin selvästi myös sen mitä huomisen  teknologia autoissa tulee olemaan.” kuvailee Mediamobilen aluemyyntipäällikkö Matti Seimola yhtyeistyötä Toyotan kanssa.

"Yhteistyö Toyotan kanssa on todella tärkeää meille ja se auttaa meitä toimimaan Pohjoismaissa. Kehitämme jatkuvasti myös uusia palveluja ylläpitääksemme korkean laadun, mikä meillä liikennetiedossa nyt on sekä vastaamaan kasvavaan kysyntään tulevaisuudessa,” kertoo Matti Seimola.

Toyota Touch & Go järjestelmä sisältää audio, Bluetooth, and navigaatio järjestelmiä, mutta myös sovelluksia, jotka auton omistaja voi ladata erikseen. Navigaatiojärjestelmä sisältää Mediamobilen integroidun reaaliaikaisen liikennetiedotuksen (RDS TMC), joka opastaa ja kertoo muuttuvista sääolosuhteista, liikenneruuhkista ja onnettomuuksista.

Touch & Go – multimediajärjestelmä on erinomainen esimerkki siitä, miten Toyota tuo uusinta tekniikkaa edullisesti kaikkien autoluokkien kuljettajille,” kertoo Toyota Motor Finlandin Markkinointipäällikkö Heikki Freund.

"Tulemme laajentamaan Touch & Go saatavuutta lähitulevaisuudessa läpi koko malliston ja yhteistyö Mediamobilen kanssa on meille mainio tapa varmistaa, että Toyota -kuljettajat saavat nauttia parhaasta mahdollisesta palvelusta,” selittää Heikki Freund.

Matti Seimola
Area Sales Manager

matti.seimola@mediamobilenordic.com

Mediamobile Nordic
Mediamobile Nordic tuottaa ja tarjoaa reaaliaikaista tietoa liikenteestä, säästä ja liikenteeseen vaikuttavista häiriöistä. Mediamobile Nordic rakentaa yhdessä laajan yhteistyökumppaniverkoston avulla reaaliaikaisia tietopalveluja liikenteestä ja matkustamisesta navigaattoreihin, medialle, julkiselle sektorille, kuljetusyrityksiin sekä kunnille ja kaupungeille.

Mediamobile Nordic on yksityinen yritys, joka on täysin ranskalaisen Mediamobile As omistama. Mediamobile Nordic toimii viidessä maassa; Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Puolassa.