Mediverkko

Mediverkon Turun Pansion terveysaseman toiminnan tulokset korkealla tasolla

Lehdistötiedote   •   Helmi 28, 2014 10:31 EET

Mediverkko on tuottanut Pansion terveysaseman palvelut elokuusta 2012 alkaen. Mediverkko vastaa alueella noin 6000 hengen vastaanottopalveluista sekä alueellisesta terveysneuvonnasta ja – ohjauksesta. Toiminnasta saadut tulokset ja kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia:

Vastaanotolle pääsee. Jono kiireettömään lääkärivastaanottoon oli Mediverkon Pansion asemalla keskimäärin 11 päivää kun se Turun muilla asemilla vaihteli 8 ja 29 päivän välillä. Jono kiireettömään lääkärivastaanottoon on ollut koko sopimuskauden ajan alle 2 viikkoa, mihin pääsee vain noin 20 % suomalaisista terveysasemista

Kustannukset ovat hallinnassa ja alle oman tuotannon. Palveluista maksettava suora kustannus on Turun kaupungin keskiarvoa tai hieman sen alle.  Välilliset kustannukset (laboratorio, röntgen ja erikoissairaanhoito) ovat yli 30 % Turun keskiarvoa alhaisemmat.

Asiakkaat ovat tyytyväisiä. Välittömän asiakaspalautemittauksen mukaan 85 % palveluiden asiakkaista on tyytyväisiä. Lisäksi 97 % palveluita käyttävistä voisi suositella palveluita ystävilleen tai sukulaisilleen.

”Pansiossa on sitoutunut ja osaava henkilökunta, joka ansaitsee kiitoksen näistä hienoista tuloksista. Toinen olennainen tekijä on toimintamallimme, jolla lääkärit ja hoitajat voivat keskittyä potilastyöhön ja mahdollisimman suuri osa hallinnollisesta työstä hoidetaan keskitetysti.”, toteaa Mediverkon terveysasemista vastaava palvelujohtaja Niklas Härus.

Lisätietoja:

Mediverkko Terveyspalvelut Oy, johtaja Carlo Meloni, p. 075 755 5521,carlo.meloni@mediverkko.fi