Mehiläinen

Mehiläinen on Suomen Olympiakomitean yhteistyökumppani

Lehdistötiedote   •   Helmi 17, 2010 16:20 EET

Mehiläinen on toiminut Suomen Olympiakomitean virallisena yhteistyökumppanina vuodesta 2001 lähtien. Mehiläinen tarjoaa lääketieteellistä ja terveydenhoidollista osaamista Olympiakomitealle ja on ollut osaltaan kehittämässä olympiaurheilijoiden "työterveyshuoltoa" yhdessä Olympiakomitean lääketieteellisen asiantuntijaryhmän puheenjohtajan Tommi Vasankarin kanssa. Tällä hetkellä voimassa oleva sopimus jatkuu olympiadin loppuun, eli Mehiläinen on yhteistyökumppanina vielä vuoden 2012 Lontoon kesäkisoissa.

"Olemme iloisia tästä pitkään jatkuneesta yhteistyöstämme maan johtavan terveyspalveluyrityksen, Mehiläisen, kanssa. Joustavan yhteistyömme ansiosta olympiajoukkueemme jäsenet ovat mm. saaneet alkuvuodesta sikainfluenssarokotuksensa keskitetysti ja vaivattomasti Mehiläinen Töölön lääkäriasemalla. Toivomme, että yhteistyömme jatkuu tulevaisuudessa tämän olympiadin jälkeenkin", toteaa Olympiakomitean pääsihteeri Jouko Purontakanen.

"On ollut hienoa päästä lähietäisyydeltä seuraamaan Suomen Olympiakomitean pitkäjänteistä ja monipuolista työtä suomalaisen huippu-urheilun eteen", kertoo Mehiläisen toimitusjohtaja Matti Bergendahl. Odotamme Vancouverin olympialaisia innolla ja toivotamme olympiaurheilijoille menestyksekkäitä ja terveitä kisapäiviä!”

Mehiläinen-konserni on tunnetuin ja arvostetuin yksityinen terveydenhuolto- ja sosiaalipalvelujen tuottaja Suomessa. Mehiläisen valtakunnallinen palveluverkosto tarjoaa monipuoliset sosiaali- ja terveyspalvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen Kuntapalveluilla on yhdeksän lastensuojelun sijaishuolloin palveluita tarjoavaa palveluyksikköä, joista useat toimivat Leivoyhtiöt-yritysnimen alla. Vuonna 1909 perustetussa Mehiläisessä työskentelee yli 1800 henkilöä ja 1900 ammatinharjoittajalääkäriä. Mehiläinen-konsernin liikevaihto vuonna 2008 oli 136 miljoonaa euroa. Mehiläinen kuuluu pohjoismaiseen Ambea-konserniin, joka on yksi Euroopan merkittävimmistä terveys- ja hoivapalveluiden tarjoajista.
www.mehilainen.fi