Nokia

Lehdistötiedote   •   Helmi 21, 2011 22:36 EET

[Nokia Oy - 21/02-2011 - IT & kommunikaatio]

Suvi Koponen, Minna Parikka ja Eero Ettala Nokian kampanjakasvoiksi

Nokian 21.2.2011 alkavassa uutuuslaitteita mainostavassa kampanjassa esiintyy kansainvälisesti menestyneitä suomalaisia. Nokia C7, Nokia E7 ja Nokia N8 -laitteiden kampanjassa ovat mukana huippumalli Suvi Koponen, kansainvälisiä tähtiä pukeva designer Minna Parikka ja menestynyt lumilautailija Eero Ettala.

"Nokian uusimmat älypuhelimet ovat helposti muokattavissa käyttäjien tarpeiden mukaan ja antavat jokaiselle mahdollisuuden kommunikoida haluamallaan tavalla. Mahdollisuus toteuttaa itseään kuvastaa myös kampanjassa mukana olevia tunnettuja suomalaisia, sillä jokainen heistä on menestynyt tekemällä haluamiaan asioita omalle tyylilleen uskollisena", kertoo Nokian Pohjoismaiden markkinointijohtaja Hanne Lahdensuo.

Erityisesti sosiaalisten verkostojen käyttöön soveltuvan Nokia C7 -laitteen mainoskasvona nähdään kaikkien aikojen menestynein suomalaismalli Suvi Koponen, joka on ensimmäistä kertaa mukana suomalaisen brändin kampanjassa. Koponen on tullut maailmalla tunnetuksi työskenneltyään kansainvälisten luksusmerkkien, kuten Balenciagan, Calvin Kleinin ja Mulberryn kampanjakasvona.

"On hienoa olla mukana suomalaisen brändin kampanjassa ja olen iloinen, että minua pyydettiin juuri Nokia C7 -laitteen kasvoksi. Yhteistyö Nokian kanssa tuntuu luontevalta, sillä asun työni vuoksi kaukana Suomesta ja matkustelen paljon. Hektisten aikataulujen keskellä yhteydenpito tärkeisiin ystäviin ja perheenjäseniin hoituukin pääasiassa puheluiden, tekstiviestien sekä sosiaalisten verkostojen kautta", Suvi kertoo.

Nokian uuden, bisneskäyttöön erinomaisesti soveltuvan Nokia E7 -älypuhelimen kampanjakasvo, asustesuunnittelija Minna Parikka on nuori ja menestynyt yrittäjä. Naisellisista kengistä, laukuista ja käsineistä tunnetun suunnittelijan luomuksia on nähty kuuluisien artistien, kuten Paloma Faithin ja the Gossip-yhtyeen Beth Ditton yllä. Minna Parikka on suunnitellut asusteita myös Lady Gagalle.

"Olen jatkuvasti liikkeessä, sillä suunnittelemani kengät valmistetaan Espanjassa ja kierrän työn puolesta myös paljon messuilla. Nokia E7 -laite onkin toimistonani reissun päällä, sillä yrittäjänä minulle on erityisen tärkeää, että työasiat hoituvat sujuvasti myös työmatkoilla. Itselleni yhdeksi hyödyllisimmistä ominaisuuksista on noussut täysimittainen näppäimistö, jonka ansiosta sähköpostien ja asiakirjojen kirjoittaminen on nopeaa", Minna kuvailee.

Eero Ettala taas on kansainvälisesti tunnettu suomalainen lumilautailija, joka on voittanut arvostetun Japanissa järjestettävän Toyota Big Air -lumilautakisan kaksi kertaa ja saanut kultaa ensimmäisenä suomalaisena Yhdysvalloissa järjestettävän X Games -urheilutapahtuman slopetyle-kilpailuosuudessa. Kuvausominaisuuksiltaan ensiluokkaisen Nokia N8 -laitteen kampanjakasvo kiertää ammatikseen maailmaa lumilautakisoissa ja on toiminut myös useiden tunnettujen lumilautafilmien tähtenä.

"Olen kuvannut Nokia N8 -laitteella blogiini kaveriporukkamme lumilautatemppuja ja näistä klipeistä on tullut tosi suosittuja. Lumilautailijan perspektiivistä Nokia N8 -laite soveltuu rinteessä kuvaamiseen täydellisesti, sillä sekä video- että valokuvauksen saa hoidettua yhdellä ja samalla laitteella. Myös materiaalien siirtäminen verkkoon muiden kanssa jaettavaksi vaikka heti session jälkeen sujuu simppelisti", Eero kertoo.

Videoita:

Suvi Koposen, Minna Parikan ja Eero Ettalan haastattelut Nokian mainoskuvausten kulisseissa ovat nähtävillä osoitteessa: http://www.youtube.com/nokiasuomi

Kampanjasivusto:

Nokia E7, Nokia N8 ja Nokia C7 -laitteita esittelevällä sivustolla voi laitteiden lisäksi tutustua Nokian tarjoamiin sovelluksiin sekä yksilöidä oman aloitusnäyttönsä.

Nokian tavoitteena on, että tuotteemme ja ratkaisumme yhdistävät ihmisiä. Yhdistämme edistyksellisen langattoman teknologian kullekin ihmiselle tärkeisiin palveluihin. Yli 1,3 miljardia ihmistä viestii päivittäin Nokian laitteilla: matkapuhelimilla, älypuhelimilla ja tehokkailla mobiilitietokoneilla. Nokia tuo innovatiiviset palvelut laitteisiinsa Ovi-palvelun (www.ovi.com) avulla - niihin kuuluvat esimerkiksi musiikki, kartat, sähköposti ja erilaiset sovellukset. Nokian omistama NAVTEQ on johtava digitaalisten karttojen ja navigaatiopalveluiden tarjoaja. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin maailmanlaajuisesti.
Nokia Viestintä

Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa