Meru Networks

Meru tarjoaa virtualisoidun WLAN-ratkaisun yrityksen pilvialustalle

Lehdistötiedote   •   Maalis 19, 2012 14:52 EET

Helsinki – 19 maaliskuuta, 2012 Meru Networks, Inc., (NASDAQ:MERU), 802.11n langattoman verkon uranuurtaja, lanseerasi 19 maaliskuuta WLAN –ratkaisuja, joita voidaan ottaa käyttöön yrityksen sisäisessä, virtualisoidussa  yksityispilvipalveluympäristössä, tai tilauspohjaisissa hosting-sovelluksissa. Merun uudet Virtual Mobility Controllerit ovat VMware-pohjaisia virtuaalisia laitteita, jotka käyttävät vakio x86 käyttöympäristöä datakeskuksessa tai yksityispilvessä. Merun E(z)RF palvelut  ja  Meru Identity Manager, joilla hallitaan vierailijoiden käyttöoikeuksia, ovat nyt myös tarjolla virtuaalisina hosting -palveluina. Uudet ratkaisut parantavat tehokkuutta ja datakeskuksen käyttöä samalla kun  IT-osasto saa ennennäkemättömän valinnanvaran erilaisten käyttöönottomahdollisuuksien ja valvonnan suhteen. Eri ratkaisut vastaavat yksilöllisiin tarpeisiin ja  tarjoavat joustavuutta laitteiden määrän suhteen.

“Työntekijöiden omien laitteiden käyttö (BYOD, Bring Your Own Device) korostaa verkon kapasiteetin rajallisuutta ja WLAN:in hallinnointia. Yritysten pitää löytää uusia tapoja palvella tuhansia laitteita ja sovelluksia langattomassa verkossa ja samalla saavuttaa toiminnallinen tehokkuus,” Ihab Abu-Hakima, Merun CEO sanoi. “Meidän uudet, virtuaaliset, pilveen sijoittuvat ratkaisumme  antavat yrityksille  valinnanvaraa langattoman verkon käyttöönoton ja hallinnan suhteen. Tuloksena on erityisen dynaaminen langaton ympäristö, joka on liikkuvuudelle viritetty, ja  joka pystyy vastaamaan käyttäjien vaatimuksiin sekä samalla saavuttaa pilvipalveluiden edut ja datakeskusten virtualisoinnin.”

Virtualisoitu Meru System Director WLAN käyttöjärjestelmä ja valvonta

Merun liikkuvuusratkaisun sydän on dynaaminen System Director –ohjelmisto. Tuhansien yritysten  maailmanlaajuisesti käyttämä Meru System Director on nyt saatavilla virtuaalisena. Se on suunniteltu  toimimaan standardi x86 alustalla. Merun System Director voidaan ottaa käyttöön yrityksen sisällä  sen jo käyttämissä datakeskuksissa tai  yksityispilvessä. Merun ainutlaatuinen yhden solun 802.11x –standardiarkkitehtuuri takaa vahvan toiminnallisuuden,  jota tarvitaan tuhansien Wi-Fi-laitteiden hallinnoimiseksi. Samalla se  on kuitenkin  alan yksinkertaisin ratkaisu asentaa, toteuttaa  ja hallinnoida. Merun arkkitehtuuri mahdollistaa helpon käyttöönoton ja konfiguroinnin. Myös verkon suorituskyvyn mittaus on mahdollista Merun E(z)RF Management Suiten avulla. Pilvipalveluiden kanssa yhteensopiva versio System Directorista yksinkertaistaa entisestään WLAN:in käyttöönottoa ja käyttöä, sillä se hyödyntää yksityispilvestä tuttuja elementtejä ja virtuaalista infrastruktuuria, jotka ovat jo olemassa yrityksen datakeskuksessa.

"IT -ja verkkomanagerit etsivät entistä useammin erilaisia vaihtoehtoja yritysten langattomien toteutusten arkkitehtuuria varten", sanoi Rohit Mehra, IDC:n Director of Enterprise Communications. "Merun tarjoama ratkaisu mahdollistaa joustavuuden ja optimaalisen hallinnan ja valvonnan. Kun vaihtoehtoina on käyttää virtuaalista ohjainta, perinteistä laitepohjaista ohjainta tai niiden yhdistelmää, yritykset saavat mahdollisuuden ottaa käyttöön uutta tekniikkaa joka sopii niiden topologiaan vaarantamatta olemassa olevia investointeja verkkoinfrastruktuuriin.”

Yritykset voivat yksityispilvi- ja datakeskusten osalta  lisäksi ottaa käyttöön Meru WLAN Controllerin virtuaalisia versioita, jotka on kehitetty optimaalista skaalautuvuutta ja suorituskykyä varten. Virtuaaliset versiot  Merun suosituista MC1500, MC3200, ja MC4200 Mobility Controllereista  pystyvät tukemaan saman määrän tukiasemia ja varmistamaan saman suoritustehon kuin vastaava kiinteä laitteisto.

Virtualisoidut sovellukset ja pilvimajoitus

Merun hallintatyökalut, Identity Manager ja E(z)RF Mobility Manager, ovat nyt saatavilla tilaus-pohjaisina hosting-sovelluksina. Meru Identity Manager turvaa laitteita automaattisesti ilman IT-tukea tai vain vähäisellä IT-tuella. Meru E(z)RF Mobility Manager on älykäs ja kattava hallintajärjestelmä, joka tarjoaa yritysten langattomille lähiverkoille keskitettyä hallintaa RF- visualisoinnin, langattoman suorituskyvyn mittaristojen ja vianhallinnan avulla.

Nämä sovellukset ovat saatavilla myös VMware virtuaalikoneina. Ne voivat operoida yritysten olemassaolevassa datakeskuksen infrastruktuurissa tai yrityksen ulkopuolella hyödyntämällä mitä tahansa pilvipalveluiden tarjoajia. Uudet tuotteet ja asennusvaihtoehdot antavat IT-osastoille mahdollisuuden hallita ja valvoa WLAN-infrastruktuuria laitteiden, sovellusten ja käyttäjien määrän kasvaessa.

"Erilaiset yritykset etsivät kustannustehokkaita tapoja varustaa, hallita ja palvella laitteiden tulvaa. Kaistanleveyttä vaativien sovellusten määrä kasvaa päivittäin", sanoi Craig Badrick, toimitusjohtaja TTI-Wireless –yrityksessä, joka on Merun kanavakumppani. "Koska olemme langattomien järjestelmien  integraattori, tapaamme satoja asiakkaita, jotka etsivät tapoja käyttää BYOD-laitteita kustannustehokkaasti, säilyttäen samalla niiden ympäristön hallinnan ja hyödyntäen eri asennusvaihtoehdot. Meru on edelleen alan johtaja, koska se tarjoaa tuotteita, jotka mahdollistavat liikkuvan toimiston, tarjoaa eri vaihtoehtoja käyttöönottossa, sekä hyödyntää olemassaolevaa datakeskuksen infrastruktuuria. Nämä uudet tuotteet antavat asiakkaillemme mahdollisuuden vastata BYOD:in  kysyntään ja tehdä sen tavalla, joka sopii parhaiten heidän ympäristöönsä ja budjettiinsa. "

Jos haluat lisätietoja Merun ratkaisuista, käy Merun kotisivuilla tai lataa Meru WLAN Cloud Solutions Whitepaper.

Meru Networks

Meru Networksin ensiluokkainen Wireless LAN-arkkitehtuuri on kustannustehokas, luotettava ja operationaalisesti yhtä helppo kuin kiinteä verkko, mutta sen etuna on liikkuvuus. Vuonna 2002 perustettu Meru Networks ja sen ohjelmaratkaisu edustaa innovatiivista, mutta standardeihin perustuvaa lähestymistapaa langattomiin ratkaisuihin jotka käyttävät virtualisointitekniikkaa. Yritykset pystyvät siirtämään liiketoimintakriittisiä sovellutuksia kiinteistä verkoista langattomiin verkkoihin ja täten siirtymään täysin langattomaan toimintaympäristöön. Merun ohjelmaratkaisua käytetään kaikilla suurimmilla vertikaalisilla markkinoilla, mukaanlukien Fortune 500 yrityksiä. Nämä käsittävät terveydenhuollon, koulutuksen, vähittäiskaupan, teollisuuden ja ravintola-alan alan yrityksiä sekä julkisen sektorin organisaatioita. Merun pääkonttori on Kaliforniassa (Sunnyvale) ja sillä on liiketoimintaa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Euroopassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. Saadaksesi lisätietoja, katso www.merunetworks.com.