FinFami ry

Mielenterveysomaisten päivänä korostetaan lapsiperheiden tuen tarvetta

Lehdistötiedote   •   Loka 07, 2016 10:24 EEST

Mielenterveysomaisten keskusliitto – FinFami jakaa tietoa ja tukea Helsingin asema-aukiolla tänään perjantaina 7.10 klo 16 saakka. Tempaus on osa valtakunnallista mielenterveysomaisten päivää eli Ilonan päivää. Mielenterveysomaisten keskusliitto – FinFami muistuttaa, että joka toinen suomalainen sairastuu jossain elämänsä vaiheessa mielenterveyden häiriöihin. Mielenterveyden häiriöt koskettavat näin välillisesti lähes kaikkia suomalaisia. Joka neljäs lapsi elää perheessä, jossa vanhemmalla on mielenterveys-tai päihdeongelma.
FinFamin toiminnanjohtaja Pia Hytönen korostaa, että jokaisella lapsella on oikeus turvalliseen, tasapainoiseen ja hyvään kasvuun.
-Lapsiomaisten tilanne on tunnistettava ja heidän tarpeisiinsa on vastattava, vaatii Hytönen.
FinFami haastaa kaikki mukaan työhön lapsiomaisten hyväksi. FinFami kerää varoja lapsiomaistyöhön, tarkempaa tietoa löydät kampanjasivulta: ilonanpäivä.fi
Mielenterveysomaisten keskusliitto – FinFami asema-aukiolla tänään klo 16 saakka.
Lisätietoja toiminnanjohtaja Pia Hytönen p: 040 776 59 11

Mielenterveysomaisten keskusliitto – FinFami on vuonna 1991 perustettu sosiaali- ja terveysalan järjestö, johon kuuluu 17 jäsenyhdistystä ympäri Suomen. FinFami on mielenterveysomaisten ja -omaishoitajien valtakunnallinen edunvalvoja ja omaistyön asiantuntijaorganisaatio. Toiminnan tavoitteena on tukea alueellisia jäsenyhdistyksiä työssä mielenterveysomaisten hyväksi ja edistää mielenterveysomaisten ja -omaishoitajien hyvinvointia.

www.finfami.fi

ilonanpäivä.fi