Gummerus

Mika Koivula on nimitetty Gummerus Oy:n digitaalisen liiketoiminnan johtajaksi

Lehdistötiedote   •   Syys 21, 2010 20:28 EEST

KTM Mika Koivula on nimitetty Gummerus Oy:n digitaalisen kustantamisen liiketoiminnan johtajaksi 17.9.2010 alkaen. Koivula vastaa sähköisen liiketoiminnan kehittämisestä Gummeruksen perinteisen kirjatarjonnan rinnalle. Toimialue kattaa kaikki digitaalisiin kanaviin ja päätelaitteisiin tuotetut sisällöt, kuten eKirjat, äänikirjat sekä POD-tuotteet.

Koivula on aiemmin toiminut mm. mainostoimisto Viherjuuren Verkkoviestinnän toimitusjohtajana ja mainostoimisto PHS Interactiven perustajana ja toimitusjohtajana. Viimeksi hän johti sumuvalkokankaisiin erikoistuneen kasvuyrityksen FogScreen Oy:n kansainvälistämistä.

”Mikalla on laaja ja monipuolinen kokemus online- ja mobiilimaailmasta. Hänen myötään saamme Gummerukseen osaamista, jota tarvitsemme perinteisen kirjakustantamisen rinnalle. Digitaalinen kustantaminen on jatkossa elimellinen osa normaalia kustannusliiketoimintaa. Tavoitteenamme on tarjota lukijoille laadukkaita sisältöjä kanavasta riippumatta”, toimitusjohtaja Ilkka Kylmälä kertoo.

”Tehtävä on erittäin mielenkiintoinen ja ajoitus on paras mahdollinen, sillä kuluttajat ovat nyt kiinnostuneempia kuin koskaan erilaisista digitaalisista sisällöistä päätelaitteissa ja erilaisissa käyttötilanteissa. Uudet kosketusnäytölliset puhelimet, lukulaitteet ja ns. eKirjat tulevat muuttamaan kirjamarkkinoita ja painetun kustantamisen rinnalle tarvitaan digitaalista kustantamista”, Mika Koivula toteaa.

Ilkka Kylmälä, toimitusjohtaja, p. 040 527 32 58, ilkka.kylmala@gummerus.fi ja
Mika Koivula, johtaja, digitaalinen liiketoiminta, p. 050 448 48 00, mika.koivula@gummerus.fi