Synsam

Miljoonan PINS-jäsenen raja rikki Suomessa - kertyneet pinssit halutaan ottaa heti käyttöön

Lehdistötiedote   •   Syys 23, 2014 10:00 EEST

PINS-etuohjelmassa saavutettiin tänään merkittävä rajapyykki, kun miljoonan PINS-jäsenen raja rikkoutui. Toukokuussa Suomessa lanseerattu, uudenlainen etuohjelma on noussut vauhdilla kuluttajien tietoisuuteen. Tähän mennessä kerrytettyjä pinssejä käytetään jo ahkerasti ruokaostosten maksamiseen.

Kansainvälisessä PINS-etuohjelmassa on mukana laaja, eri alojen yritysten yhteenliittymä. Ohjelmassa on tällä hetkellä yli 300 kumppania ja yli 400 verkkokauppaa, joista muodostuu yhteensä yli 30 000 ostopaikan verkosto.

Pinssejä voi kerryttää monipuolisesti niin verkko- kuin ruokaostoksistakin, esimerkiksi hankinnoista Verkkokauppa.comissa, verkosta ostetuista Matkahuollon matkoista tai aterioista Restelin sadoissa ravintoloissa. Lisäksi tähän mennessä myönnettyjen PINS MasterCard -korttien käyttöaktiivisuus on korkealla tasolla, mikä myös osaltaan nopeuttaa pinssien kertymistä.

Uutta ohjelmassa on se, että kerrytetyt pinssit voi ottaa käyttöön heti ostoksia seuraavana päivänä, eli etujen lunastamista ei tarvitse odottaa kauaa. Kerättyjä pinssejä käytetäänkin jo aktiivisesti Suomen Lähikaupan omistamissa Siwoissa ja Valintataloissa ostosten maksamiseen. PINS-jäsenet ovat myös käyttäneet pinssejä Air Balticin SuperSaver -lentojen lunastamiseen mm. Barcelonaan, Berliiniin ja Lontooseen.

– Tiesimme jo ennen lanseerausta, että asiakkaille on tärkeää saada kertynyt etu käyttöön mahdollisimman nopeasti, mutta silti into käyttää pinssejä on yllättänyt. Tällä tavalla palkitsevalle ohjelmalle on selvästi ollut tarvetta, Suomen Lähikaupan kaupallinen johtaja Anu Ora kommentoi.

Suurin osa aktiivisista PINS-kortin hankkineista käyttää sitä useammin kuin kerran viikossa. PINS kiinnostaa eniten aktiivi-ikäisiä, 24–64-vuotiaita kuluttajia. Kansainvälisessä ohjelmassa suomalaiset ovat selvästi aktiivisimpia verkkokaupoilla kävijöitä. PINS eShopin kautta on tehty ostoja ja kerätty pinssejä yli 200 eri verkkokaupasta. Suosituimmat verkkokaupat ovat Zalando, CDON.com, Yves Rocher, Booking.com ja Hotels.com.

PINS-kortit vinkuneet tiuhaan myös pienyrityksissä

Ketjusitoutumaton PINS tarjoaa myös pienyrittäjille ensi kertaa tilaisuuden liittyä mukaan kansainväliseen ja laajaan etuohjelmaan. Pienyrittäjien mukaantulon mahdollistaa Fonecta. Parinkymmenen yrityksen pilotissa rakennetaan PINS-etuohjelmasta sopivaa tuhansien eri toimialoja edustavien pienyritysten tarpeisiin.

– Tähän mennessä PINS-kortteja on käytetty ja pinssejä kerrytetty yli odotusten. Tästä on hyvä jatkaa kohti ensi vuoden alkupuolella tapahtuvaa isompaa laajentumista, tuotepäällikkö Marika Punkka Fonectalta kertoo.

– Asiakkaamme ovat olleet myönteisesti yllättyneitä siitä, miten helposti ja huomaamatta pinssejä kertyy. Meille on löytänyt tiensä myös aivan uusia asiakkaita PINS-ohjelman myötä, Jan Wall Feminett Oy:stä sanoo.

– PINS toimii meille juuri niin kuin pitääkin, eli kuten kanta-asiakasohjelma. Se on meille myös kanava markkinoida tuotteitamme ja palvelujamme. Asiakkaamme ovat kertoneet aikovansa käyttää pinssejään muun muassa matkusteluun, kertoopuolestaan Johanna Friskberg SevenArt-ketjusta.

Lisätiedot:

www.pins.fi
www.fonecta.fi/yrityksille/pins

Toimitusjohtaja Anssi Suominen, Coalition Rewards Finland, p. 050 594 3468, anssi.suominen@coalitionrewards.com.

Kaupallinen johtaja Anu Ora, Suomen Lähikauppa Oy (YkkösBonus-ohjelma ja PINS/Siwat ja Valintatalot),
p. 020 700 3128, anu.ora@lahikauppa.fi.