CupoNation Suomi

MM-kisat hiljensivät verkkokaupan hetkellisesti

Lehdistötiedote   •   Touko 25, 2016 12:24 EEST

Suomalaisten jääkiekkoinnostus näkyy verkkokaupoissa. Finaalin aikana verkkokaupat kokivat hetkellisen pudotuksen asiakasmäärissä. Leijonien ratkaisevat pelit alensivat verkkokauppojen asiakasmääriä keskimäärin 20 prosenttia otteluiden alkavalla tunnilla.

Cuponation.fi-sivusto kokoaa yhteen yli 400 verkkokaupan alennukset ja seuraa asiakasvirtaa ja myyntitapahtumia kyseisiin verkkokauppoihin. Viime viikolla Cuponation.fi havaitsi asiakasvirrassa poikkeuksellisia pudotuksia tiettyinä ajankohtina. Asiakasmäärien laskut ovat jäljitettävissä jääkiekon maailmanmestaruuskisoihin.

Finaalin aikana asiakasmäärät laskivat kolmanneksella

Tärkeiden pelien aikana suomalaiset kokoontuvat television ääreen tukemaan Suomea. Jo alkusarjan Suomi-Kanada-ottelu veti suomalaisia puoleensa pudottaen verkkokauppojen asiakasvirtaa 23 prosenttia. Pudotuspelien Suomi-Tanska ottelu näkyi verkkokaupan asiakasvirrassa vain 4 prosentin laskuna. Finaalin aikana verkkokauppojen liikenteen lasku on selkein: 33 prosenttia otteluttoman päivän samaan ajankohtaan verrattuna.

Keskimäärin Suomen ratkaisevat jääkiekko-ottelut laskivat verkkokauppojen asiakasmääriä 20 prosenttia pelien alkavalla tunnilla tavalliseen, otteluttomaan, päivään verrattuna.

«Normaalisti illat ovat verkkokaupoissa vilkkainta aikaa, joten tällaiset häiriöt näkyvät heti. Suomessa varsinkin jääkiekko näkyy vahvasti asiakasmäärissä. Muissa Pohjoismaissa emme ole huomanneet jääkiekolla olevan yhtä suurta vaikutusta.» kertoo CupoNationin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Mads Bukholt.

Ruotsissa vastaavan ilmiön kuitenkin aiheuttivat Euroviisut. Euroviisujen finaali laski Cuponation.se:n mukaan verkkokauppojen asiakasmääriä tänä vuonna 27 prosentilla.

Cuponation.fi-sivustosta

CupoNation on Pohjoismaiden johtava säästämissivusto, joka kokoaa yhteen erilaisia mahdollisuuksia säästää verkko-ostoksissa, kuten alennuskoodeja, tarjouksia ja etuja.

Cuponation.fi kuuluu kansainväliseen CupoNation-yritykseen, joka on aloittanut toimintansa Suomessa vuonna 2013. CupoNation toimii 18 eri maassa ja tarjoaa alennuksia yli 20 000 verkkokauppaan, mukaan lukien Zalando, Hotels.com, Ellos ja Stockmann.

CupoNation on verkkokauppojen alennuskoodeja ja tarjouksia listaava verkkosivusto ja yritys, joka kerää suomalaisten iloksi 400 verkkokauppaa ja brändiä yhteen paikkaan. Löydät meidät osoitteesta www.cuponation.fi.