Suomen Tasavallan Presidentti

Mongolian presidentti työvierailulle Suomeen

Lehdistötiedote   •   Loka 01, 2010 10:29 EEST

Mongolian presidentti Tsakhia Elbegdorj puolisoineen vierailee Suomessa 5.–7. lokakuuta 2010.

Viralliset keskustelut presidentti Halosen kanssa järjestetään Presidentinlinnassa keskiviikkona 6. lokakuuta. Presidentti Elbegdorj tapaa kaksipäiväisen työvierailunsa aikana myös eduskunnan puhemiehen Sauli Niinistön, pääministeri Mari Kiviniemen, ulkoministeri Alexander Stubbin sekä maa- ja metsätalousministeri Sirkka-Liisa Anttilan.

Vierailun ohjelmassa on lisäksi Mongolian ja Suomen taloussuhteita käsittelevä seminaari ja yritysvierailuja sekä tutustumiskäynnit puolustusvoimien kansainvälisessä keskuksessa FINCENTissä, Geologian tutkimuskeskuksessa, Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksessa ja Pohjoismaiden investointipankissa.

Presidentti Elbegdorjn virallisen valtuuskunnan lisäksi mukana matkustaa 30-henkinen yritysvaltuuskunta.

Kyseessä on ensimmäinen korkean tason vierailu Mongoliasta Suomeen. Ennen Suomen vierailuaan presidentti Elbegdorj osallistuu Brysselissä järjestettävään ASEM 8 huippukokoukseen. Suomesta hän jatkaa matkaansa Kööpenhaminaan.