mySafety Oy

MySafety on mukana kesäduunikampanjassa

Lehdistötiedote   •   Maalis 26, 2012 13:53 EEST

mySafety on liittynyt mukaan Vastuullinen kesäduuni 2012 -kampanjaan ja haluaa osallistumisensa kautta edistää nuorten pääsyä kunnon kesätöihin ja myöhemmin hyvään työelämään. Hyväntuulisen kampanjan tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä. Tempauksen toteuttaa Suomen lasten ja nuorten säätiö pääyhteistyökumppaneinaan Alma Media, Sonera ja Monster.

mySafety on Ruotsissa vuonna 1999 perustettu turvallisuusalan yritys, joka toimii tänä päivänä 7 eri kohdemaassa. Monipuolisilla turvapalveluillamme on jo yli miljoona käyttäjää Pohjoismaissa ja yli 3 miljoonaa koko Euroopassa. Nykyään mySafety on yksi johtavista kansainvälisistä konserneista jokapäiväisten turvallisuuspalvelujen alalla. Suomessa olemme suurin yksittäinen, kattavaa sulkupalvelua tarjoava yritys, ja työllistämme jo yli 100 huipputekijää.

mySafety Oy haluaa tarjota nuorille ensimmäisen kosketuksen työelämään ja tätä kautta edistää työllistymistä jatkossa Suomen vaativilla työmarkkinoilla. Useimpiin työpaikkoihin vaaditaan tänä päivänä työkokemusta, mutta kukaan ei halua nuorille antaa sitä ns. ensimmäistä mahdollisuutta.
Tässä teemme itsellemme karhunpalveluksen, ja siksi mySafety Oy haluaakin mahdollistaa nuorten ensimmäisen kosketuksen työelämään ja auttaa heitä oppimaan työelämän sääntöjä.

mySafety Oy noudattaa kaikissa työsuhteissaan Vastuullisen kesäduunin periaatteita, ja kampanjan kautta haluaakin tuoda itseään esille tulevaisuuden tekijöille ja tarjota heille arvokasta työkokemusta vastuullisena kesätyönantajana.

Kesätyö on tärkeä askel kohti työelämää

Kesätyö on nuorille usein ensimmäinen kontakti oikeaan työhön ja erinomainen tilaisuus oppia työelämän käytäntöjä ja pelisääntöjä. Kesäduunista saa myös omaa rahaa, jonka avulla opetellaan taloudenhallinnan perusasioita. Taloussuhdanteiden vaihdellessa myös kesätöiden määrät ovat vaihdelleet vuosittain. Kesäduunin ei kuitenkaan pitäisi olla se, josta ensimmäisenä leikataan vaikeina aikoina. Kesäduuni on kannattava investointi, joka tuotto mitataan siinä vaiheessa, kun nuori sukupolvi astuu työelämään.

Työnantajille kesätyö on ainutkertainen tilaisuus tehdä hyvä ensivaikutelma tulevaisuuden tuloksentekijöihin. Hoitamalla kesätyökuvion tyylikkäästi ja vastuullisesti työnantaja varmistavaa asemansa pelissä, kun kilpailu osaavasta työvoimasta kiristyy.

Taustalla laaja joukko yrityksiä ja järjestöjä

Kampanjaa on toteuttamassa laaja joukko toimijoita, joita yhdistää kiinnostus nuorten työelämäkysymyksiin. Järjestöistä mukana ovat Elinkeinoelämän keskusliitto, Taloudellinen tiedotustoimisto, Henkilöstöjohdon ryhmä HENRY ry, ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry sekä Finnish Business & Society ry FiBS. Nuorten ääntä käyttävät opiskelijajärjestöt SYL, SAMOK ja SAKKI. Kampanjaa tukemassa ovat myös ABB, DNA ja ISS [TARKASTA MAHDOLLISET UUDET KUMPPANIT]. Kampanjan keulakuvana toimii Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n hallituksen puheenjohtaja Ole Johansson.

Kampanja toteutettiin ensi kerran vuonna 2011 ja silloin kampanjaan osallistui 74 yritystä eri puolilta Suomea, Nappitalosta Nokiaan. Vuonna 2012 tavoitteena on tuplata osallistuvien työnantajien määrä.

Haastamme omat sidosryhmämme mukaan kesätyötalkoisiin. Voit tuoda oman panoksesi nuorten työtilanteen parantamiseen mm.

- tuomalla oman organisaatiosi mukaan kampanjaan,

- var mistamalla, että hyvän kesätyön periaatteet toteutuvat organisaatiossasi,

- pohtimalla onko organisaatiollasi mahdollisuus palkata kesätöihin vielä yksi tai useampi kesätyöntekijä jo suunniteltujen lisäksi

Kampanja lanseerattiin suurelle yleisölle 31.tammikuuta ja se huipentuu kesätyökauden päätteeksi vuoden parhaan kesätyönantajan valintaan. Kampanjaan voi jo nyt ilmoittautua osoitteessa www.nuori.fi/kesaduuni/ilmoittaudu