Biltema Suomi Oy

Näin ehostat naarmuuntuneenkin auton kesäkuntoon

Lehdistötiedote   •   Heinä 05, 2013 14:46 EEST

Aurinko paljastaa armottomasti auton maalipintaan tulleet naarmut ja kiveniskemät. Kesä onkin hyvää aikaa laittaa auto nätiksi sekä ulkoa että sisältä. Välineitä auton puunaukseen ei tarvitse etsiä kaukaa, sillä Biltemassa niin vahat, pesuaineet kuin naarmujen peittämiseen tarkoitetut tuotteetkin löytyvät saman katon alta.

Auton maalipintaan tulleet naarmut ja pikkukolhut eivät ole vain ikävännäköisiä, vaan saattavat myös nopeuttaa peltien ruostumista. Esimerkiksi lentävistä pikkukivistä syntyneitä ropluja ei oikein pysty ehkäisemään, joten kannattaa panostaa jälkihoitoon. Bilteman valikoimista löytyy tuotteet sekä isojen että pienien pintavaurioiden korjaamiseen.

- Pienet naarmut ja kiveniskemät voi korjata helposti naarmunpoistajakynällä, jolla maalipintaan tulleet jäljet saa tarkasti peittoon. Jos ruhje on isompi tai ulottuu pohjamaaliin asti, kannattaa käyttää kynän sijasta korjausvahaa, opastaa tavaratalopäällikkö Jarkko Salmi Kuopion Biltemasta.

Korjaavien aineiden valikoimassa on sopivia värejä lähes kaikenvärisille autoille. Jos täysin täsmäävää ei löydy, naarmukohdan voi käsitellä hiomavahalla ja vahata sen jälkeen tavallisella autovahalla.

Siistiksi sisältä ja ulkoa

Ennen naarmujen korjaamista auto pitää pestä, joten samalla kannattaa hoitaa myös koko auton vahaus.

- Auton pesemistä helpottaa pitkävartinen pesuharja, jonka ansiosta ei tarvitse kurotella niin pitkälle. Vahaaminen puolestaan sujuu helposti ja nopeasti vahaus- ja kiillotuskoneella. Pesuaineet ja vahat valitaan auton maalipinnan kunnon mukaan, Salmi neuvoo.

Myös auton sisäpuoli kohentuu kesäkuntoon helposti, kun pesuaineet ja muut tuotteet valitaan oikein. Muovipinnat saavat uutta kiiltoa kiillotusaineesta, penkit puhdistuvat omilla pesuaineillaan ja nahkapenkit nauttivat käsittelystä nahanhoitoaineella.

- Jos sopivan tuotteen löytäminen epäilyttää, apua voi ja kannattaakin kysyä myyjiltä.

Tuotetiedot ja kuvat:

Scratch Removing Pen, 9,99 €.
Kiillotuskone PM 150, 55 €.

Painokelpoiset kuvat voit ladata Deski.fi-sivuilta.

Lisätietoja:

Tavaratalopäällikkö Jarkko Salmi