CocoVi Import Oy

Näin käytät kookosöljyä ruuanlaitosta kauneudenhoitoon - Näppärät vinkit kookosöljyn käyttöön

Lehdistötiedote   •   Helmi 27, 2014 10:01 EET

Kookosöljy on monipuolinen koko perheen hyvien rasvojen lähde, joka sopii niin sisäiseen kuin ulkoiseenkin käyttöön. Näillä vinkeillä kookosöljyn liittäminen osaksi arkea käy helposti ja herkullisesti.

Meikinpoistoaine

Levitä kookosöljyä pumpuliin tai puuvillakankaaseen ja käytä samalla tavalla kuin kemiallisia puhdistajia. Kookosöljy poistaa meikin tehokkaasti hellien ja hoitaen samalla ihoa luonnollisesti.

Kosteusvoide

Kookosöljy sopii kosteusvoiteeksi herkimmällekin iholle. Kookosöljy auttaa pienten haavojen parantumisessa, ja rauhoittaa ja hoitaa ihon ongelmia kuten ihottumaa tai raskausarpia.

Aurinkovoide

Kookosöljy suojaa ihoa auringolta ja sopii täysin lisä- ja säilöntäaineettomana suojaksi herkemmällekin auringonpalvojalle. Kookosöljyn suojakerroin on 3-4 SPF.

Hiusnaamio

Kookosöljy on ensiluokkainen hiustenhoitaja. Kookosöljyä voi käyttää perinteisen hoitoaineen tilalla hiustenpesun yhteydessä tai sen voi jättää naamioksi hiuksiin yön yli. Pitkän vaikutusajan turvin kookosöljy korjaa vaurioita ja vahvistaa hiusta syvältä tehden niistä kauniin kiiltävät. Pese hiukset aamulla shampoolla.

Hierontaöljy

Kookosöljy toimii upeasti hierontavoiteena, sillä se ei imeydy liian nopeasti, ja on sopivan liukasta. Samalla kookosöljy hoitaa sekä hierojan että hierottavan ihoa. Myös kaakaoöljy sopii hierontaan.

Ruuanlaitto ja leivonta

Korvaa prosessoidut rasvat kookosöljyllä ruuanlaitossa ja leivonnassa. Kookosöljy sopii erinomaisesti paistamiseen ja varsinkin raakasuklaaseen, -kakkuihin ja smoothieen.

Popparivinkki!

Saat tavallista maistuvammat naposteltavat elokuvailtaan, kun teet popcornit itse kookosöljyssä. Laita kolmen litran kattilaan 2-3 ruokalusikallista kookosöljyä ja kuumenna kunnes se on nestemäistä. Lisää maissinjyvät kattilaan ja laita kansi päälle. Ravistele kattilaa välillä. Kun poksahtelu laantuu tai loppuu, ovat popcornit valmiita. Mausta lämpimät popcornit suolalla.

Lisätietoja:

Sami Sundvik
CocoVi Import Oy
sami@cocovishop.com
www.cocovi.fi

CocoVi Import Oy on Suomen suurin superfoodien maahantuoja ja tukkukauppa. CocoVi-brändillä on tällä hetkellä valikoimassa yli 70 tuotetta, ja tuotteita on saatavilla yli 700 jälleenmyyjän kautta. CocoVi tarjoaa puhdasta, ravintorikasta, lisä- ja säilöntäaineetonta ruokaa terveydestään kiinnostuneille, ja vaihtoehtona terveellisempien valintojen osalta myös keittiöön tavalliseen ruoanlaittoon.