Oy Center-Inn Ab

Näyttäviä meren herkkuja Königissä

Lehdistötiedote   •   Helmi 28, 2011 17:25 EET

Ravintola Königissä Mikonkadulla nautitaan äyriäisteemaviikoillamme tuoreita ”meren hedelmiä” (Fruits de Mer).

Äyriäisviikkomme ovat vakiinnuttaneet asemansa kaupungin vaativien herkkusuiden keskuudessa, ja listaltamme löytyy monien klassikoiden lisäksi makuhermoja hiveleviä uutuuksia.

”Königin äyriäisviikot alkoivat viime viikolla ja tarjolla on raikkaita herk­kuja lämmittämään mieltä näin pakkaspäivänä. Esimerkiksi herkullinen Äyriäisvati jossa mm ½ hummeri, osteri, tiikeriravun pyrstöjä, kampasim­pukka, katkarapuja savustettuina ja naturel, viher-, sinisimpukoita, Ska­genia, Rhode Island- kastiketta ja aiolia. Ja hummerialtaasta voi jokainen itse valita mieleisensä yksilön, joka sitten keittiössä grillataan tuoreeltaan ja tarjotaan simpukkaohran, hummerivaahdon ja rapean fenkolisalaatin kera. Listalta löytyy lisäksi mm. Bouillabaisse à la König, Surf & Turf eli härän sisäfileetä ja hummeria, pähkinävoissa paistettuja kampasimpukoita lisukkeenaan mustajuurta ja omenaa” hehkuttaa Center-Innin keittiötoi­menjohtaja Jukka-Pekka Repo ja muistelee samalla ensimmäistä maistamaansa osteria.

Äyriäiset (Crustacea) ovat niveljalkaisiin kuuluvia, kiduksilla hengittäviä eläimiä. Maapallolla äyriäisiä tunnetaan noin 52.000 eri lajia, joista Suomessa noin 350.

Königin äyriäisviikot jatkuvat 26. maaliskuuta asti.

Lisätietoja:
www.rafla.fi

OY CENTER-INN AB on vuonna 1983 perustettu yksityinen ravintolayhtiö, jonka omistavat Henry Klimscheffskij, Matti Himberg ja Toni Pokela. Yrityksen arvioitu liikevaihto viime vuodelta on noin 20 milj. euroa ja yritys työllistää n 250 henkilöä. Center-Inn –ravintoloihin kuuluvat Kolme Seppää, König, Raffaello, La Famiglia Helsinki ja Flamingo, Omenapuu, Tapas BarCelona Helsinki ja Flamingo, Sir Eino Helsinki ja Flamingo, Cafe Maya sekä Gaselli.