Rastor Oy

Naiset ja oman elämän menestystarina – tapahtuma Turussa 10.5.

Lehdistötiedote   •   Touko 02, 2016 15:39 EEST

“Huippunaiset. Menestystarinoita” - kirja tarkastelee naisjohtajuutta sekä tekijöitä, jotka vaikuttavat naisten urakehitykseen ja menestykseen. Kirjaa varten on haastateltu laaja joukko suomalaisen yhteiskunnan menestyneimpiä naisia poliitikoista ja taiteilijoista yritysjohtajiin. Kirjassa Anne Berner, Minna Parikka, Ann Wahlroos-Jaakkola, Nasima Razmyar, Susanna Mälkki ja Heli Järvinen sekä joukko muita inspiroivia naisia tarjoavat runsaasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia naisten urakehityksen tukemiseen.

Rastor Turun järjestämässä, ensisijaisesti naisille suunnatussa illassa tiistaina 10.5. toinen kirjan kirjoittajista, Rastorin asiantuntijaverkoston kouluttaja Jaana Villanen avaa näkökulmia siihen, kuinka naiset voivat edetä kohti tavoittelemaansa uraa ja ammattia. Tilaisuudessa pohditaan naisten monipuolista osaamista, yrittäjyyttä ja voimavaroja sekä niiden riittävyyttä ja kehittämistä. Millaisia haasteita on tehdä osaavien naisten työ näkyväksi myös muille?

Rastor haluaa olla vaikuttamassa siihen, että naisten osaamisesta nousee entistä vahvempi keskustelu ja ilmiö. Mielestämme Suomen kaltaisella viiden miljoonan populaatiolla ei ole varaa olla käyttämättä yhtään hyvää resurssia ja potentiaalia, joita konkreettisen edistämistyön pohjalta tiedämme naisilla olevan. Tästä syystä Rastor on myös kehittänyt koulutuskokonaisuuden, joka on suunnattu naisyrittäjille ja –johtajille.

Vaikka kaikista halukkaista naisista ei tulekaan johtajia, jokainen voi, ja hänellä tulisi olla mahdollisuus kehittyä niin, että hänen koko kapasiteettinsa on käytössä. Naisen tulee löytää oma itsensä ja oma tiensä. Nykyaikaisen yrittäjyyden monimuotoisuus avaa uusia ovia.

Ennen muuta, yhtäkään resurssia ei ole varaa jättää käyttämättä!

Toivotamme kaikki median edustajat sydämellisesti tervetulleiksi tapahtumaamme.

Tilaisuus: 10.5.2016 klo 18.00 – 20.30, Ravintola Koulu (Eerikinkatu 18, Turku)

Lisätietoja:

Marjaana Roth, asiakasratkaisupäällikkö

Rastor Turku

marjaana.roth@rastor.fi, 040 534 8679

Rastor on valtakunnallisesti toimiva koulutus- ja valmennusorganisaatio, jonka tavoitteena on parantaa työelämälähtöisten asiakasratkaisujensa avulla asiakkaan organisaation suorituskykyä. Rastorilla on myös tutkinto-oikeudet lähes 30 ammatti- ja erikoisammattitutkintoon.

Rastor toimii koko Suomen alueella; omat toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Kattava yli 300 asiantuntijan muodostama verkostomme varmistaa laadukkaan, työelämälähtöisen ja ammattitaitoisen koulutuksen.

Rastorissa voit suorittaa sekä tutkintoon valmistavaa että ei-tutkintoon johtavaa lisäkoulutusta. Rastorilla on tutkinto-oikeudet lähes 30 ammatti- ja erikoisammattitutkintoon ja vuosittain tutkinnon suorittaa Rastorissa yli 1000 henkilöä. Rastorin tunnetuin tuote on tekniikan erikoisammattitutkinnon sisältävä Työteknikko-koulutus, jota on toteutettu jo yli 60 vuoden ajan.