Nike Finland

“NATURE AMPLIFIED” – NIKE ESITTELEE INNOVAATIOITA JUOKSIJOILLE

Lehdistötiedote   •   Heinä 22, 2013 13:00 EEST

BEAVERTON, Oregon – Maailman johtava juoksukenkien ja -varusteiden valmistaja NIKE, Inc. esitteli tänään yrityksen pääkonttorissa Beavertonissa neljä täysin uutta innovaatiota.
Uudet tuotteet on suunniteltu vahvistamaan juoksijan luontaisia kykyjä Niken tuotesuunnittelua ohjaavan "Nature Amplified"-periaatteen mukaisesti. Lähtökohtana ovat kehon luonnolliset liikkeet sekä viimeisimmät tutkimustulokset ja eliittiurheilijoiden kokemukset. Esittelyssä on kaksi uutta juoksukenkämallia – Nike Free Flyknit ja Nike Free Hyperfeel – sekä kaksi uutta vaateteknologiaa– Aeroloft ja Dri-FIT Knit.

“Innovaatioissa ei ole kysymys vain jonkin uuden luomisesta, vaan aiemman parantamisesta sekä tiettyyn tarkoitukseen pyrkivästä tuotesuunnittelusta. Juokseminen on Niken toiminnan tärkeimpiä alueita ja tämän lajin tuotekehityksen myötä syntyy jatkuvasti uusia innovaatioita, jotka vievät yritystä eteenpäin”, sanoo Mark Parker, Nike, Inc:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja.

VAIKUTUKSEN TEKEVIÄ TEKNOLOGIOITA

Nike Free Flyknit yhdistää kaksi Niken merkittävintä jalkineteknologiaa – päällisen rakenteeltaan dynaamisen Flyknit-teknologian, sekä pohjan joustavan Nike Free -teknologian. Nike Free Flyknit vahvistaa kehon luonnollisia liikkeitä ja antaa samalla juoksijalle lisätukea. Kenkä toimii kuin toinen iho.

Nike Free Hyperfeel on suunniteltu kehon jatkeeksi ja merkitsee aivan uutta askelta juoksualan kehityksessä. Kun jalan ja maan välillä olevaa kerrosta on pienennetty, Nike Free Hyperfeel tarjoaa Niken kaikkien aikojen ohuimman Lunarlon-pohjan. Se toimii yhdessä päällisen Nike Flyknit -teknologian kanssa niin, että juoksija saa sekä tukea että iskunvaimennusta. Ulkopohja on suunniteltu antamaan juoksijalle mahdollisimman hyvää pitoa ja juoksutuntumaa.

Nike Aeroloft on huippuohut juoksuliivi, joka on suunniteltu tarjoamaan juoksijoille lämpöä ja mukavuutta viileämmissä olosuhteissa. Eristävä höyhenkerros ja ventilaatiot auttavat pitämään kehon kuivana ja ohjaamaan lämpöä pois iholta.

DRI-FIT Knit on erityisen pehmeä ja kevyt materiaali, joka auttaa juoksijoita pääsemään parhaisiin saavutuksiin ulkolämpötilojen vaihdellessa. Teknologiassa on käytetty hyväksi erilaisia kudontatekniikoita, jotka parantavat materiaalin hengittävyyttä samalla, kun saumaton muotoilu varmistaa häiritsemättömän istuvuuden.

“Nature Amplified on liikkuvan kehon edellytysten huomioimista suunnittelussa ja ihmiskehon kanssa yhteistyössä toimivien upeiden uusien tuotteiden luomista”, sanoo NIKE Brand President Trevor Edwards. “Tänään esittelemämme juoksukengät ja -vaatteet on kehitetty kaikentasoisten urheilijoiden ja kuntoilijoiden kokemusten sekä Niken Sport Research Labin laajan tutkimustyön perusteella. Nämä innovaatiot perustuvat laajaan tietoon, mutta kehon toiminta on ollut suunnittelussa tärkeintä.”

- - -

NIKE, Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world's leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly-owned NIKE, Inc. subsidiaries include Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories and Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories