NCC-yhtiöt

NCC myi Plaza Business Parkin viimeisen talon Vantaan Aviapoliksesta

Lehdistötiedote   •   Joulu 23, 2013 10:00 EET

NCC on myynyt toimistotalon Vantaan Aviapoliksesta kotimaiselle institutionaaliselle kiinteistösijoittajalle. Kauppa toteutettiin kiinteistöosakeyhtiökauppana.

NCC on myynyt Plaza Business Park Halo –toimistotalon. Kauppaan sisältyy 5,700 m2 vuokrattavaa toimisto- ja liiketilaa sekä 177 pysäköintioikeutta. Kiinteistön suurin käyttäjä on Marioff Corporation Oy. Rakennus valmistui marraskuussa ja sen vuokrausaste on tällä hetkellä 93 prosenttia.

NCC aloitti Aviapoliksen alueen kehittämisen jo 1990-luvun lopulla. NCC on rakentanut alueelle jo kolmetoista toimistotaloa, joista nyt myyty Halo on viimeinen.

- Olemme panostaneet Plazassa kestävän kehityksen mukaisiin ratkaisuihin.  Tämä myynti on osoitus siitä, että kohteemme ovat houkuttelevia niin käyttäjäasiakkaiden kuin sijoittajien näkökulmasta, kertoo NCC Property Developmentin toimitusjohtaja Tero Estovirta.

NCC:n tavoitteena on vähentää rakennushankkeiden ympäristövaikutuksia. Plaza Business Park Halo tähtää kansainvälisen ympäristöarviointijärjestelmä BREEAM:in Very Good -luokitustasolle.

Myynnillä on positiivinen vaikutus NCC Property Developmentin liiketoiminta-alueeseen vuoden 2013 viimeisellä kvartaalilla.

Lisätietoa:
NCC Property Development Oy, toimitusjohtaja Tero Estovirta, puh. 010 507 4209

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on lähes miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi