NCC-yhtiöt

NCC myy Plaza Business Parkin neljännen vaiheen Vantaan Aviapoliksessa

Lehdistötiedote   •   Joulu 23, 2013 09:00 EET

NCC on allekirjoittanut tänään sopimuksen toimistorakennuksen myynnistä Vantaan Aviapoliksesta Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I -rahastolle. Kauppa tulee toteutumaan tammikuussa 2014 kiinteistöosakeyhtiökauppana 17,3 MEUR hintaan.

- Plazassa olemme panostaneet kestävän kehityksen mukaisiin ratkaisuihin. Tuleva myynti on osoitus hyvän sijainnin ja kestävästi toteutetun kohteen houkuttelevuudesta. On hienoa saada sijoittajakumppaniksi uusi kotimainen rahasto Fennica Toimilat I, kertoo NCC Property Developmentin toimitusjohtaja Tero Estovirta.

Plaza Business Park Tuike sisältää 5,200 m2 vuokrattavaa toimisto- ja liiketilaa sekä 162 pysäköintioikeutta. Rakennus valmistui toukokuussa 2013 ja sen vuokrausaste on tällä hetkellä 82 prosenttia. Tuike on Plaza Business Parkin neljäs rakennus.

Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy ja hallinnosta riippumaton kotimainen rahastoyhtiö Eufex Rahastohallinto Oy.

- Avaamme vuoden vaihteessa uuden erikoissijoitusrahastomme, joka sijoittaa kotimaisiin toimitiloihin. Rahasto on likvidi ja verotehokas vaihtoehto suursijoittajille, mutta myös Suomen ensimmäinen pelkästään toimitiloihin sijoittava rahasto, joka on auki myös piensijoittajille, kertoo Fennia-konsernin kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala. Nyt hankittava kohde täydentää tuottotavoitteeltaan ja hajautukseltaan sitä tavoitesalkkua, jota olemme rakentamassa. Sijainti on erinomainen, tilaratkaisut luovat muuntojoustavuutta ja uuden talon kustannusrakenne on ennustettavissa, jatkaa Timo Rantala.

NCC:n tavoitteena on vähentää rakennushankkeiden ympäristövaikutuksia. Plaza Business Park Tuike tähtää kansainvälisen ympäristöarviointijärjestelmä BREEAM:in Very Good -luokitustasolle.

Myynnillä tulee olemaan positiivinen vaikutus NCC Property Developmentin liiketoiminta-alueeseen vuoden 2014 ensimmäisellä kvartaalilla.

Lisätietoa:
NCC Property Development Oy, toimitusjohtaja Tero Estovirta, puh. 010 507 4209

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on lähes miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi