NCC-yhtiöt

NCC:n asunnon ostajalle autoetu

Lehdistötiedote   •   Kesä 03, 2014 10:54 EEST

NCC tarjoaa kahteen Vantaalle rakennettavaan asuntokohteeseen, As Oy Kardemummaan ja Inkivääriin, mahdollisuuden käyttää yhteiskäyttöautoja ilman jäsenmaksua. Palvelu on ideoitu yhdessä Vantaan kaupungin ja City Car Clubin kanssa.

Yhteiskäyttöautot voi varata kätevästi kännykällä tai netistä ja ottaa ne käyttöön kotipihalta. Palvelu mahdollistaa omasta autosta luopumisen tai City Carin käytön perheen kakkosautona. Tarjolla on erilaisia autotyyppejä kaupunki- ja perheautoista pakettiautoihin ja pikkubusseihin.

NCC:llä kestävän kehityksen tavoitteisiin kuuluu tukea hyötyliikkumista ja joukkoliikenteen käyttöä, vähentää päästöjä ja vapauttaa tilaa niin kaduille kuin pihoillekin. Rakenteilla olevat As Oy Vantaan Kardemumma ja As Oy Vantaan Inkivääri ovat ensimmäiset sopimuksen piirissä olevat kohteet.

- Liikkuminen liittyy oleellisesti asumiseen. Nyt asukkaiden on helppo testata uutta palvelua maksamalla vain auton käytöstä - autoon ei tarvitse sijoittaa. Käyttömaksuun sisältyy polttoaine ja asukas voi unohtaa huollot, renkaidenvaihdot ja korjaukset, NCC Asumisen kiinteistökehityspäällikkö Antti Pirhonen kertoo.

Vantaan kaupunki suhtautui ajatukseen myönteisesti. Uudet tekniset ratkaisut ja toimijat muuttavat kaupunkisuunnittelunkin työkalupakkia radikaalisti, mikä on Vantaalla tiedostettu.

- City Car Club on autojen yhteiskäytön pioneeri maailmassa. Tuhannet jäsenemme ovat todenneet, että autoa ei tarvitse omistaa. Yhteiskäyttöauto on helppo tapa liikkua autolla aina kun haluaa, ja auton tyypin voi valita tarpeen mukaan, toteaa toimitusjohtaja Pekka Pere City Car Clubista.

Lisätietoa:
NCC Asuminen, kiinteistökehityspäällikkö Antti Pirhonen, puh. 010 507 5390

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on lähes miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi