NCC-yhtiöt

NCC:n ja Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimiston yhteistyö laajenee

Lehdistötiedote   •   Marras 18, 2011 12:43 EET

NCC:llä ja ATT:lla on urakkasopimukset kaikkiaan 686 asunnon rakentamisesta.

NCC on allekirjoittanut n. 60 miljoonan euron (sis. alv) arvoiset urakkasopimukset Helsingin kaupungin Asuntotuotantotoimiston (ATT) kanssa 263 asunnon rakentamisesta Helsingin Jätkäsaareen. Kolmeen taloyhtiöön rakennettavista asunnoista 177 on vuokra- ja 86 Hitas-asuntoja. Kokonaisurakkaan kuuluvat myös autohallit. Rakentaminen aloitetaan tammikuussa 2012 ja se kestää noin kaksi vuotta.

Jätkäsaari on Helsingin kaupungin uusimpia kehityskohteita. Siitä tulee urbaani ja omaperäinen kantakaupungin osa. Siellä arvioidaan 2020-luvun puolivälissä olevan noin 16.000 asukasta ja 6.000 työpaikkaa.

NCC:llä ja ATT:llä on tänään allekirjoitetun urakkasopimuksen jälkeen sopimukset 686 asunnon rakentamisesta mm. Haagaan, Kalasatamaan sekä Viikkiin.

Lisätietoja:
Aluejohtaja Harri Savolainen, puh. 010 507 5664

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 17 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on yli 800 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2700. www.ncc.fi