NCC-yhtiöt

NCC on rakennusalan suosituin yritys insinööriopiskelijoiden keskuudessa

Lehdistötiedote   •   Kesä 17, 2013 11:26 EEST

Universumin opiskelijatutkimuksessa NCC oli Pohjoismaisten insinööriopiskelijoiden mielestä rakennusalan kiinnostavin työpaikka ja seitsemännellä sijalla kaikki alat mukaan lukien.

NCC sijoittui korkealle, kun noin 48.000 pohjoismaista korkeakouluopiskelijaa asettivat ihannetyönantajansa paremmuusjärjestykseen.
- Ihannetyönantajien ominaisuuksiksi nähtiin muun muassa hyvät uramahdollisuudet ja innovatiivisuus, jotka ovat tärkeitä nykypäivän lahjakkuuksille näiden siirtyessä työmarkkinoille, sanoo Claes Peyron, Ruotsin ja Universumin Insight -toiminnon globaali johtaja.

NCC:n työnantajakuvasta vastaava Ulrika Mehrotra on samaa mieltä:
- Kehittymismahdollisuuksien ja innovatiivisuuden lisäksi erityisvahvuudeksemme on noussut hyvä työilmapiiri. Työntekijöiden mielestä työympäristömme on miellyttävä ja työntekijöiden kesken on hyvä henki. Tämä ilmenee vuosittain tehtävässä henkilöstötutkimuksessa, joka toteutetaan kaikissa NCC:n yhtiöissä Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa. Työympäristömme puolestaan perustuu arvoihimme, joita ovat rehellisyys, luottamus ja kunnioitus.

Tulokset perustuvat Universumin opiskelijatutkimukseen 2013, johon vastasi 47.900 opiskelijaa Norjan, Ruotsin, Suomen ja Tanskan korkeakouluista.

Täydellinen luokitus on saatavilla osoitteessa http://www.universumglobal.com/IDEAL-Employer-Rankings/Nordic-Top-50.

Lisätietoa:
Ulrika Mehrotra, johtaja Employer Branding, NCC AB, puh. +46-8-5855 1891

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on lähes miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi