NCC-yhtiöt

NCC rekrytoi uutta väkeä

Lehdistötiedote   •   Helmi 18, 2013 12:27 EET

Rakennusalan heikkenevistä näkymistä huolimatta NCC on palkkaamassa runsaasti uusia rakentamisen ammattilaisia. Eniten on paikkoja auki työnjohtotehtäviin. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on päällä työnjohtajien ja työmaainsinöörien avoin haku.

Myös korjausrakentamiskohteisiin tarvitaan jatkuvasti lisää ammattilaisia. Oulussa on paikka auki hankekehityspäällikölle ja kustannusinsinöörille, Jyväskylässä haetaan työnjohtoa ja hankintainsinööriä ja infrarakentaminen on palkkaamassa Pirkanmaalle ja Keski-Suomen alueelle työnjohtajia, työmaainsinöörejä ja kustannusinsinööriä.

NCC:n tilauskanta on säilynyt vuoden takaisesta miltei ennallaan ja henkilöstömäärä on kasvanut vuoden 2012 aikana kahdella sadalla hengellä. Toimitusjohtaja Harri Savolainen katsoo toiveikkaana tulevaisuuteen. Vaikka rakennusala kokonaisuutena näyttää synkältä, löytyy sieltä myös mahdollisuuksia.

– Suomen korjausvelka on sillä tasolla, että rakentajia tarvitaan sekä nousu- että laskusuhdanteissa. Myös pitkäaikaiset megatrendit; kaupungistuminen, ikääntyminen ja kestävän kehityksen vaateet heijastuvat rakentamiseen ja luovat uusia tarpeita.

NCC:n rekrytointipolitiikka on tällä hetkellä eteenpäin katsovaa.

– Mottomme on, että palkkaamme sopivassa suhteessa asennetta ja kokemusta. Nuorten kohdalla asenne on tärkein. Jos se on kohdallaan, pyrimme palkkaamaan jopa tilanteissa, joissa välitöntä tarvetta ei olisikaan. Tällöin rakennamme perehdytyspolun ja laitamme henkilön jollekin työmaalle oppimaan NCC:n tavoille. Uuden työmaan käynnistyessä rekryyttimme on jo valmis tuottavaan työhön, kertoo henkilöstöjohtaja Kristiina Kero.

Lisätietoja:
NCC Rakennus Oy, henkilöstöjohtaja Kristiina Kero puh. 040 518 9294

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on yli 980 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi