NCC-yhtiöt

NCC uuteen sopimukseen Destian asfalttiliiketoiminnan ostamisesta

Lehdistötiedote   •   Marras 10, 2011 15:44 EET

Markkinaoikeus hyväksyi viime viikolla NCC:n ja Destian välisen asfaltti- ja päällystysliiketoimintojen kaupan tietyin ehdoin. NCC on nyt analysoinut markkinaoikeuden asettamat ehdot ja päättänyt perua maaliskuussa 2011 solmitun sopimuksen, koska ehtojen täyttäminen ei olisi täysin NCC:n kontrolloitavissa. NCC ja Destia ovat solmineet uuden sopimuksen, joka toimitetaan Kilpailuviraston hyväksyttäväksi. Viraston odotetaan ottavan asiaan kantaa ennen vuoden vaihdetta

NCC allekirjoitti maaliskuussa 2011 sopimuksen Destian asfaltti- ja päällystystoimintojen ostamisesta. Liiketoimintakauppa vaati Suomen Kilpailuviraston hyväksynnän. Virasto päätti elokuussa esittää kaupan kieltämistä, minkä jälkeen asia siirtyi markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Viime viikolla markkinaoikeus hyväksyi kaupan antamillaan ehdoilla.

NCC on nyt analysoinut markkinaoikeuden asettamat ehdot ja päätti perua maaliskuussa 2011 solmitun liiketoimintakaupan, koska osoittautui, ettei ehtojen täyttäminen olisi täysin NCC:n kontrolloitavissa. NCC ja Destia ovat solmineet uuden sopimuksen, joka toimitetaan Kilpailuviraston hyväksyttäväksi. Viraston odotetaan ottavan asiaan kantaa ennen vuoden vaihdetta.

Uusi sopimus sisältää Destian asfaltti- ja päällystysliiketoiminnan, lukuun ottamatta pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa asfalttiasemaa.

NCC on tiedottanut Destian ja NCC Roadsin välisestä asfaltti- ja päällystystoimintojen kaupasta 24.3.2011, 5.8.2011 ja 2.11.2011.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Jyri Salonen, NCC Roads Oy, puh. 050 316 0740

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 17 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on yli 800 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2700. www.ncc.fi

NCC Roads tuottaa tuotteita ja palveluja, joita tarvitaan infrastruktuurin rakentamisessa, kunnostuksessa ja hoidossa. NCC Roads on Pohjoismaiden suurin asfalttiurakoitsija ja kiviainestoimittaja, jonka valikoimaan kuuluvat myös teiden hoito- ja kunnossapitopalvelut.