AC-Sanafor

New York ja Helsinki ovat suomalaisten suosikkikohteet

Lehdistötiedote   •   Syys 28, 2010 15:24 EEST

Hotels.comin hotellihintoja ja matkustustrendejä käsittelevä raportti Hotel Price Index (HPI®) paljastaa, että suomalaisten eniten suosima kohde ulkomailla on New York. Kotimaan kohteiden osalta suomalaiset varaavat eniten hotellihuoneita Helsingistä. Helsinki on Suomen suosituin kaupunki myös ulkomaalaisten matkailijoiden keskuudessa. Listat on tehty Hotels.comissa varattujen hotelliöiden määrien perusteella.

Suomalaiset varasivat vuoden 2010 toisella neljänneksellä eniten hotellihuoneita kotimaan kaupungeista Helsingistä. Seuraavaksi suosituin kotimaan matkailukohde oli Tampere, ja kolmanneksi tuli Kuopio.

Myös ulkomaalaisten matkailijoiden keskuudessa kaksi suosituinta Suomen matkakohdetta olivat Helsinki ja Tampere. Kolmantena oli Rovaniemi joka on erityisesti ulkomaalaisten matkailijoiden suosima kohde. Neljänneksi eniten ulkomaalaiset varasivat huoneita Vaasasta.

Kun suomalaiset matkustavat ulkomaille, on kohde useimmiten New York, Tallinna tai Lontoo. Suosituimpien kohteiden listaa tarkasteltaessa näyttää siltä, että suomalaiset olivat erityisen innostuneita Euroopan kaupunkilomista vuoden 2010 toisella neljänneksellä. Kymmenen kärjessä on yhdeksän Euroopan kaupunkia. Kaukoidän kohteista listalla ainoana on Tokio sijalla 15. New Yorkin lisäksi suomalaiset suosivat Yhdysvaltojen kaupungeista Las Vegasia (14.) ja Miamia (16.)

Hotels.comin Hotel Price Index (HPI®) on säännöllinen tutkimus hotellihinnoista

merkittävimmissä matkakohteissa ympäri maailman. HPI® eli hotellien hintaindeksi perustuu Hotels.com-sivustolla tehtyihin varauksiin. Esitetyt hinnat eivät ole listahintoja vaan asiakkaiden maksamia hintoja vuoden 2010 ensimmäisellä puoliskolla – erityisesti toisella vuosineljänneksellä.

Taulukko Suosituimmat ulkomaan kohteet suomalaisille

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com

Aino Ruikka

aino.ruikka(at)acsanafor.fi

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 120 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.