Newsec Finland Oy

Newsec Advice Oy toimi Nurminen Logistics Oyj:n neuvonantajana logistiikkakiinteistöjen myynnissä

Lehdistötiedote   •   Joulu 09, 2009 16:51 EET

Nurminen Logistics Oyj on myynyt Kotkassa, Luumäellä, Vainikkalassa, Niiralassa ja Jyväskylässä sijaitsevat kiinteistönsä Eläkevakuutusyhtiö Ilmariselle noin 15 miljoonalla eurolla. Nurminen Logistics Oyj myi logistiikkakiinteistönsä osana rahoitusjärjestelyä. Nurminen Logistics Oyj jatkaa toimintojaan vuokralaisena kyseisissä kiinteistöissä 10 vuoden vuokrasopimuksella. Vuokra-ajan jälkeen Nurminen Logistics Oyj on sitoutunut ostamaan kiinteistöt takaisin Ilmariselta.

Järjestelyllä ei ole merkittävää tulosvaikutusta. Järjestely käsitellään yhtiön tulosraportoinnissa kiinteistön myyntinä ja takaisinvuokrauksen osalta rahoitusleasinginä.

Newsec Advice Oy toimi kaupassa myyjän neuvonantajana.

Lisätietoja:

Newsec Advice Oy
Ville Jallinoja
puh. 040 54 54 206

Nurminen Logistics Oyj
Antti Sallila, CFO
puh. 010 545 2598

Newsec Advice Oy on pohjoismaiden johtava kiinteistöasiantuntija, joka tuottaa neuvonantopalveluita sekä kiinteistön omistajille että toimitilojen käyttäjille. Neuvonantopalvelut käsittävät kiinteistökauppaan liittyvät neuvonantopalvelut, arviointi- ja analyysipalvelut, corporate finance -neuvonantopalvelut sekä toimitilavuokrauksen ja -välityksen. Newsec Advice Oy on 1.8.2009 alkaen Newsec Finland Oy:n tytäryhtiö.

www.newsec.fi