Nike Finland

Niken uusi juoksukenkä Flyknit Lunar+1 tukee täydellistä suoritusta joka askeleella

Lehdistötiedote   •   Helmi 04, 2013 15:15 EET

Muotoilussa yhdistyvät saumattomasti käyttöistuvuus – ja mukavuu

Uuteen kauteen valmistautuva juoksija ei halua tehdä uhrauksia. Juoksijat tarvitsevat kestävän kengän, rakenteeltaan tukevasti muotoillun mutta pehmeän ja ulkonäöltään tyylikkään.  Tästä inspiroituneena Niken uudessa Flyknit Lunar 1+- juoksukengässä yhdistyvät tuotekehityksen tärkeimmät saavutukset: Nike Flyknit-teknologian mahdollistama saumaton ulkokuori sekä herkästi reagoiva Lunarlon- iskuvaimennus.

Helmikuussa 2012 lanseerattu Nike Flyknit-teknologia on määrittänyt kenkien tuotekehitystavoitteet uudelleen. Kengät suunnitellaan mukautumaan entistä yksilöllisemmin erilaisten jalkojen tarpeisiin.  Tuki ja rakenneosat on neulottu suoraan kengän kuoreen, jolloin turhat saumat häviävät ja kenkä pysyy myös kevyenä. Nike Flyknit Lunar 1+- uutuusmallin erikoisuutena on vaimennettu välipohja - loistava ratkaisu aktiivisille juoksijoille.

Nike Flyknit Lunar1+ yhdistää Nike Flyknit- teknologian muhkeaan ja herkästi reagoivaan Lunarlon- vaahtoon joka mahdollistaa erittäin joustavan iskunvaimennuksen. Nike Flywire- tekniikka mahdollistaa ulkokuoren reagoinnin jalan liikkeisiin kiristymällä ja joustamalla.

Nike Flyknit rakenne poistaa myös useiden materiaalien yhdistämisestä ja monista leikkauksista syntyvät perinteiset materiaaliylijäämät. Tämä vallankumouksellinen valmistusmalli vähentää jätettä jopa 80% verrattuna Niken perinteisempien mallien tuotantoon.

Monet maailman huippujuoksijoista ovat ylittäneet maaliviivan Nike Flyknit Racer- kengät jalassaan. Näistä jalostunut Nike Flyknit Lunar 1+- uutuus tarjoaa arkisemmallekin juoksijalle mahdollisuuden nauttia täydellisen tuntuisista ja näköisistä kengistä.

Nike Flyknit Lunar1+ saatavilla valikoiduilta Nike-jälleenmyyjiltä helmikuusta 2013 lähtien. Lisätietoja: www.nike.com

- - -

NIKE, Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world's leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly-owned NIKE, Inc. subsidiaries include Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories and Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories