Porin Laakeri Oy

Nomo lanseeraa ”KIZEI”n, ensimmäisen metallisuojatun pallomaisen rullalaakerin.

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2019 11:13 EEST

Kenttätutkimukseen perustuva innovaatio

Pallomaisia rullalaakereita tarkasteltaessa havaittiin, että yleisin syy lyhentyneeseen käyttöikään oli laakeriin tunkeutunut lika tai laakerin voitelu ei kestänyt voiteluvälien ajanjaksoa.

Markkinoilla on kumitiivisteisiä pallomaisia rullalaakereita, mutta niiden rajoituksena on, etteivät ne pysty samaan kierrosnopeuteen eikä niiden lämmönkestävyys ole samaa luokkaa. ISO-standardin mukainen mitoituskin on poikkeava leveyden suhteen.

KIZEI on 100%:sti vaihtokelpoinen avoimen pallomaisen rullalaakerin kanssa. Kuormitusarvot ja ISO-standardin mukainen mitoitus ovat täysin vastaavia. Lämpötila-alue -40 ° C – + 200 ° C.

“KIZEI antaa asiakkaillemme, esimerkiksi kaivos-, saha-, ja terästeollisuudessa, taloudellista etua pitemmällä käyttöiällä ja vähentämällä huoltoseisokkien tarvetta sekä poistamalla suunnittelemattomat tuotannon pysäytykset. Myönteistä ympäristövaikutusta saadaan voiteluaineiden vähentyneestä käyttötarpeesta ja laakereiden kasvavasta käyttöiästä”, sanoo Nomolta rullalaakereiden Tuotepäällikkö Göran Nyberg.

KIZEI faktoja

Pallomainen rullalaakeri molemmin puolin metallisuojattu. Nitriittikarkaistu pidin on iskunkestävämpi kuin vakio pidin. Välyksille C3 ja C-vakio. Saatavana sekä lieriö- että kartioreiällä. Mitoitus ISO-standardin mukainen.

Tuoteprofiili

Nimi: KIZEI

Tuote: Metallisuojattu pallomainen rullalaakeri

Valmistaja: NTN-SNR

Lanseeraus: Pohjoismainen julkistus 11. kesäkuuta

Pidin: Nitriittikarkaistu

Tiiviste: Metallisuojus molemmin puolin

Mitoitus: ISO-standardin mukainen

Akselimitoitus: 40-100mm

Akseli: Saatavana sekä kartio- että lieriörei´ille

Välys: Saatavana C3 ja C-vakio välyksille

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@nomogroup.fi

Tekniset kyselyt: Kimmo Riihiaho, kimmo.riihiaho@nomogroup.fi

Markkinointiaineisto: sofi.hallberg@nomo.se

www.nomogroup.fi

Nomo on teollisuusratkaisujen toimittaja, joka toimii Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Kiinassa. Yhtiö perustettiin vuonna 1948 ja on kehittynyt vahvaksi laakereiden, voimansiirron ja tiivisteiden toimijaksi pohjoismaisilla markkinoilla. Nomo toimittaa tuotteita ja palveluja OEM- ja MRO-asiakkaille. Yhtiöllä on yli 110 työntekijää ja liikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa.

Nomo on osa Axel Johnson Internationalia, yksityisomistuksessa olevaa ruotsalaista teollisuusryhmää, johon kuuluu yli 110 yritystä 27 maassa, vuotuinen liikevaihto on 960 miljoonaa euroa. Axel Johnson International pyrkii kehittämään liiketoimintaansa ja kasvua pitkällä aikavälillä, ensisijaisesti teollisuuden prosessien ja teknisten komponenttien ratkaisuilla. Axel Johnson International on jaettu neljään liiketoimintaryhmään: Fluid Handling Solutions, Industrial Solutions, Lifting Solutions, Transport Solution ja Power Transmission Solution, jonka osa Nomo on.