Nord-Lock Finland OY

Nord-Lock liittyi Danish Wind Industry Associationiin

Lehdistötiedote   •   Huhti 23, 2013 12:38 EEST

Danish Wind Industry Association (DWIA) on edunvalvonta- ja teollisuus­yhdistys, jolla on runsaat 240 jäsentä kautta Tanskan – ja nyt myös Nord-Lock kuuluu joukkoon! Nord-Lock on uurastanut jo useiden vuosien ajan tuulivoimaloiden pulttiliitossovellusten parissa, lopputavoitteena tuuliturbiinin kapasiteetin nostaminen voimaloita optimoimalla. Varmennetut pulttiliitokset merkitsevät harvempaa ylläpitotiheyttä ja pienempää pulttiliitosten tarkastustarvetta. Tämän ansiosta ylläpidon kokonaiskustannukset pienenevät merkittävästi. Samalla pienenee inhimillisen vahingon vaara, joka piilee ylläpitotyöskentelyssä vaikeapääsyisissä paikoissa.

- Meidän kiilalukitustuotteet ja MJT:t käsittävä pulttiliitosjärjestelmämme, joka sopii erityisen hyvin järeille pulteille, käytetään maailman tärkeimpien pulttiliitosten varmistamiseen. Pulttiliitoksista merkittävä osa löytyy tuulivoimaloiden tornirakenteista: perustusten varmennetuista pulttiliitoksista tornin eri lohkojen pulttiliitoksiin ja itse turbiinin lukuisiin sisäisiin rakenteisiin. Turbiinin sovellukset sisältävät tyypillisesti akselin etu- ja takapään päälaakerit, nasellin rungon kääntölaakerit ja pultit, kuten myös pulttiliitokset, jotka liittävät pääakselin turbiinin napaan, ja jotka kytkevät voimalan lavat turbiinin napaan, kertoo Nord-Lock Tanskan myyntipäällikkö Brian Troest.

- Liittymällä DWIA:han pyrimme kehittämään verkostoamme ja edelleen vahvistamaan suhteitamme teollisuuteen. Nord-Lock on myös Suomen Tuulivoimayhdistyksen jäsen. Suomi on mielenkiintoinen markkina-alue, jossa tuulivoima-ala nyt osoittaa vilkastuvaa toiminta, huomauttaa Pohjois-Euroopan myyntipäällikkö Anders Manfred.

Kuva: Superbolt laajenemispultti käytetään GE Wind:in turbiinissa.

Nord-Lock Group

”Tehtävämme on turvata ihmishenkiä ja asiakkaiden investointeja varmistamalla maailman vaativimpia sovelluksia. Nord-Lock Group haluaa olla yhteistyökumppaninne ruuviliitosten optimoinnissa.”

Luotettava kumppaninne:

Nord-Lock Group on maailman johtava ruuvilukitusjärjestelmien toimittaja. Yhdistämällä innovatiiviset tuotteet ja asiantuntemuksen pystymme ratkaisemaan vaativimmatkin ruuvilukitushaasteet. Kokeneet insinöörimme ja ruuvilukitusasiantuntijamme auttavat sinua toteuttamaan turvallisen ja tehokkaan ruuvilukituksen – kiilalukitustekniikasta Superbolt-kiristimiin.

Nord-Lockilla on vuosikymmenten dokumentoitu menestys kaikilla tärkeillä teollisuudenaloilla, joihin lukeutuvat esimerkiksi öljy ja kaasu, energia, kuljetus ja kaivostoiminta. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota luotettavia ja korkealaatuisia ratkaisuja, jotka auttavat työntekijöitä heidän jokapäiväisessä työssään ja samalla yrityksiä parantamaan tulostaan.

Tuotanto-osaaminen:

Nord-Lock Groupilla on huippumodernit tuotantolaitokset Ruotsissa, Sveitsissä ja Pohjois-Amerikassa. Pystymme vastaamaan asiakkaan tarpeisiin nopeasti ja parhaalla laadulla. Tiedämme, että tämä on tärkeää asiakkaillemme.

Nord-Lock Production System sisältää tiukan sisäisen testauksen ja täydellisen jäljitettävyyden. Riippumattomat laitokset, kuten AbP, ABS, DIBt, DNV ja TÜV, ovat myöntäneet sertifikaatteja tuotteillemme.

Globaali palveluketjumme:

Nord-Lock Performance Services -palvelun kautta saatavat työkalut tuovat lisäarvoa koko projektille ja varmistavat, että ruuvisovellus maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Autamme sinua suunnitteluvaiheessa liitossimuloinnilla ja testauksella. Lisäksi autamme varmistamaan tuloksellisen toiminnan pitkällä aikavälillä paikan päällä annettavan tuen ja tuotteiden etäkoulutuksen avulla.