Nordens välfärdscenter

Nordens Välfärdscenter besöker Färöarna

Lehdistötiedote   •   Huhti 25, 2013 15:25 EEST

Foto: norden.org

Hör om hur man skapar ett medie- och kulturliv för alla och hur man bäst hjälper familjer i behov av stöd!

För att sprida resultaten från två nyligen avslutade nordiska projekt besöker Nordens Välfärdscenter Norden Hus i Tórshavn på Färöarna den 27 maj.

Seminariet inleds av Färöarnas premiärminister Kaj Leo Holm Johannes.

Där efter följer en debatt om mediernas roll och ansvar för inkludering av personer med funktionsnedsättning i media och kultur. Medverkar gör bland andra Färöarnas kulturminister Bjørn Kalsø, John Mortensen från public servic bolaget Kringvarp, chefredaktör Árni Gregersen, paralympikern Heini Festirstein samt ordförande för MBF, Carita Björklund.

I den andra delen av seminariet presenterar NVCs projektledare Kristin Marklund resultat från projektet om tidiga insatser för familjer.

Seminariet avslutas med en öppen fråge- och diskussionsstund om det senare ämnet. Vi bjuds på underhållning av Martin Johanssen med band.

Nordens Välfärdscenter, NVC, är en institution under Nordiska ministerrådet, social- och hälsosektorn.