Kuntarahoitus Oyj

Obligaatiomerkinnän tekeminen entistä helpompaa

Lehdistötiedote   •   Marras 30, 2011 10:17 EET

Kuntaobligaatioita voi merkitä niiden merkintäaikana ilmaisessa palvelunumerossa 0800 133 099 sekä lukuisissa yhteistyöpankeissa, joita ovat kaikki suurimmat liikepankit sekä useat säästö- ja paikallisosuuspankit. Lisäksi merkinnän voi tehdä myös helposti Kuntaobligaatioiden Internet-sivuilla, joita on kehitetty niin, että merkinnän voi nykyään maksaa saman tien käyttäen oman pankin verkkopankkitunnuksia.

Kun henkilötiedot, arvo-osuustilin numero ja sijoitettava summa on syötetty, ohjelma ilmoittaa maksettavan summan ottamalla huomioon päivän emissiokurssin ja mahdolliset kertyneet korot. Maksun voi siirtyä maksamaan suoraan Aktian, Nordean, Pohjolan, Sampon, Ålandsbankenin tai Handelsbankenin verkkopankkisivulle. Kun merkintä on maksettu, ohjelma siirtyy automaattisesti takaisin Kuntaobligaatioiden sivuille, jossa ilmoitetaan merkinnän onnistuneesta maksamisesta. Lisäksi lähetämme viikon kuluessa vahvistuksen merkinnästä.

Finanssivalvonnan määräysten mukaisesti Kuntarahoituksen on tunnistettava uusien asiakkaiden henkilöllisyys. Tämän vuoksi uudet asiakkaat voivat tehdä Kuntaobligaatiomerkinnän sähköisesti, jolloin järjestelmä varmistaa asiakkaan henkilöllisyyden automaattisesti. Vanhat asiakkaat voivat edelleen tehdä merkinnän halutessaan puhelimitse tai lukuisissa yhteistyöpankeissa.

Tietoa ajankohtaisista ja tulevista Kuntaobligaatioista löytyy Kuntaobligaatioiden internet-sivuilta www.kuntaobligaatio.fi, johon kävijä voi myös rekisteröityä saamaan tiedon seuraavan merkinnän alkamisesta ja ehdoista. Aikaisemmin sijoittaneille lähetämme postitse tiedot tulevasta merkinnästä noin viikkoa ennen merkinnän alkamista. Lisätietoa Kuntaobligaatioista saa myös maksuttomasta palvelunumerosta 0800 133 099.

Obligaatiot ovat arvo-osuusmuotoisia joukkovelkakirjoja ja niiden minimimerkintä on 1 000 euroa. Kuntarahoituksen institutionaalisille sijoittajille suunnattujen liikkeeseenlaskujen eli private placementien minimimerkintä vaihtelee 50 000– 100 000 euron välillä.

Kuntarahoitus Oyj on kuntien, Kuntien eläkevakuutuksen ja Suomen valtion omistama rahoituslaitos, joka ymmärtää kuntasektorin erityistarpeet. Yhtiö tarjoaa markkinaehtoisia rahoituspalveluja kunnille ja kuntayhtymille, näiden määräysvallassa olevilla yhteisöille sekä yleishyödyllisille asuntoyhteisöille. Yhtiön varainhankinta, jolla on Kuntien takauskeskuksen takaus, toteutetaan kansainvälisiltä pääomamarkkinoilta ja kotimaisilta sijoittajilta. Kuntarahoituksen pitkäaikaisen varainhankinnan luottoluokitukset ovat korkeimmat mahdolliset: Moody'sin Aaa ja Standard & Poor’sin AAA.