Oy Valioravinto Ab

Omega7®-kaksoistyrniöljykapselit juhlivat 15-vuotista taivaltaan

Lehdistötiedote   •   Loka 10, 2012 07:35 EEST

Valioravinnon Omega7®-kaksoistyrniöljykapseleista on 15 vuoden aikana kasvanut yksi Suomen suosituimmista ja luotetuimmista ravintolisistä. Suomalaiset ovat ostaneet jo miljoonia kapseleja tätä ainutlaatuista kaksoistyrniöljyä, jonka positiiviset vaikutukset limakalvoille on todennettu tuotekohtaisilla tutkimuksilla.

Kaikki ravintolisät eivät saavuta yhtä kunnioitettavaa ikää – ja itse asiassa Omega7®-kapseleita myydään vuosi vuodelta enemmän. Yksinkertainen syy siihen on tuotteen toimivuus.

- Saamme säännöllisesti asiakkailtamme palautetta siitä, miten hyvä on, kun on voinut vaikkapa jättää silmätippojen käytön Omega7®:n ansiosta. Se lämmittää mieltä, iloitsee Valioravinnon farmaseutti Anneli Pomoell-Ulfstedt.

Taustalla on tuotekohtaista tutkimusta

Tyrnin terveysvaikutuksia on tutkittu Suomessa erityisesti Turun yliopistolla jo reilusti yli 20 vuotta. Tuotekohtaiset tutkimukset vahvistavat sen, minkä Omega7®:n käyttäjät tietävät omakohtaisesti: Omega7® uudistaa ja vahvistaa limakalvoja. Turun yliopistolla on tutkittu muun muassa kaksoistyrniöljyn tehokkuutta kuivasilmäoireyhtymän hoidossa. Tutkimuksessa havaittiin tyrniöljyn tuovan helpotusta silmien punoitukseen ja poltteluun, ja myös piilolinssien käyttäjillä oli vähemmän silmäoireita. Parhaillaan on käynnistymässä kliininen tutkimus kaksoistyrniöljyn vaikutuksista intiimialueiden limakalvojen hyvinvointiin.

Kaksoistyrniöljystä saa kaikki tyrnin hyödyt

Muiden marjojen tapaan tyrnin siemenissä on öljyä, mutta monista muista marjoista poiketen myös tyrnin hedelmälihassa on öljyä. Näiden öljyjen koostumukset eroavat oleellisesti toisistaan. Omega7® on ainutlaatuinen tyrniöljyvalmiste, koska se sisältää nämä molemmat öljyt – siksi sen nimi on kaksoistyrniöljy. Omega7® on ainoa Suomessa myytävä kaksoistyrniöljyvalmiste.

- Kaksoistyrniöljyssä on tasapainoinen yhdistelmä omega-3, -6, -7 ja -9-rasvahappoja, kasvisteroleita ja antioksidantteja. Kuten tuotteen nimikin kertoo, erikoista siinä on erityisesti harvinaisen omega-7-rasvahapon, palmitoleiinihapon runsas määrä, kertoo Pomoell-Ulfstedt.

Hellävarainen valmistus säilyttää tehoaineet

Omega7®-kaksoistyrniöljy valmistetaan Torniossa Aromtech Oy:n tehtaalla. Valmistuksessa käytetään hellävaraista hiilidioksidiuuttoa, jonka avulla tyrnin luonnolliset tehoaineet saadaan talteen niiden alkuperäisessä muodossa. Tuotannossa ei käytetä kemiallisia liuottimia, eikä korkeita lämpötiloja. Vakioitu kaksoistyrniöljy on aina yhtä laadukasta, sillä sen rasvahappojen, karotenoidien ja E-vitamiinin määrät on standardoitu.

Tervetuloa Terveysmessuille!

Terveysmessut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 19. - 21.10. Kliininen ravintoterapeutti Sinikka Pakeman esittelee Omega7®-tuotteita Valioravinnon osastolla 6p27 lauantaina 20.10. ja sunnuntaina 21.10. Lisäksi hän myy ja signeeraa Terveellisen ravinnon aakkoset –kirjaansa ja pitää lauantaina 20.10. klo 13 messujen Voi Hyvin -lavalla yleisöluennon aiheesta ”Naisellinen hyvinvointi alkaa terveiltä limakalvoilta – luonnollisesti”. Valioravinto arpoo messujen päätteeksi Sinikan tekemän henkilökohtaisen ravintosuunnitelman yhdelle henkilölle sekä viisi kappaletta Terveellisen ravinnon aakkoset -kirjaa.

Faktat: Omega7®-kaksoistyrniöljykapselit

• Myydään luontaistuotealan erikoisliikkeissä ja apteekeissa.
  • Hinta n. 25 € / 60 kapselin pakkaus
  • Omega7®-kaksoistyrniöljykapseli on ainoa kliinisesti tutkittu suomalainen tyrniöljykapseli.
  • Omega7®:n vakioitu SBA24-tyrniöljy sisältää harvinaisen palmitoleiini- ja vakseenihapon (omega-7 sarjan rasvahappoja) lisäksi öljyhappoa ja omega-3, -6 ja -9-rasvahappoja.
  • Ei sisällä gluteenia, hiivaa, laktoosia eikä eläinperäisiä aineosia.
  • Omega7®-tuoteperheeseen kuuluvat kaksoistyrniöljykapselien lisäksi myös nestemäinen tyrni-oliiviöljy sekä hoitava ihovoide.
  • Lue lisää Omega7®-kaksoistyrniöljykapseleista osoitteessa www.valioravinto.fi/omega7-tyrnioljykapseli

Lisätietoja antaa:

Farmaseutti Anneli Pomoell-Ulfstedt, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7920, sähköposti: anneli.pomoell-ulfstedt@valioravinto.fi

Markkinointipäällikkö Janne Grahn, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7900, sähköposti: janne.grahn@valioravinto.fi

Lehdistökontakti Johanna Tanhuanpää, Invenire Oy, puh: 040 822 8140, sähköposti: johanna.tanhuanpaa@invenire.fi

Pietarsaarelainen perheyritys Valioravinto on perustettu vuonna 1960, ja sen liikeideana on alusta asti ollut tuottaa puhtaita ja luontaisia vaihtoehtoja suomalaisten hyvinvoinnin tueksi. Valioravinnon arvostus kuluttajien että luontaistuotealan parissa näkyy muun muassa sen jatkuvassa menestyksessä Vuoden Terveystuote, Superruoka ja Hoitotuote -palkinnoissa. Voitto on tullut kotiin jo 13 kertaa, useammin kuin yhdelläkään kilpailijalla. Valioravinto panostaa tulevaisuuteen ja kehittää jatkuvasti uusia tehokkaita, turvallisia ja tutkittuja tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi. Laadulle asetetaan tiukat vaatimukset, mistä osoituksena on yrityksen lääketehdas- ja lääketukkuoikeudet.