Pohjola Pankki

OP-Pohjolan toimitilat Vallilassa piirtyvät uusiksi

Lehdistötiedote   •   Kesä 03, 2011 16:43 EEST

OP-Pohjola-ryhmä kehittää Vallilassa sijaitsevia toimitilojaan tukemaan tulevaisuuden tapaa tehdä työtä finanssialalla. Helsingin Vallilan kortteliin sekä rakennetaan uutta toimitilaa että saneerataan ryhmän nykyisiä tiloja. Uutta rakennuskantaa on tarkoitus rakentaa vajaat 20 000 kerrosneliömetriä, joista noin 12 000 kerrosneliömetriä edellyttää kaavamuutosta. Suunnitteilla on muun muassa uudisrakennus Teollisuuskadun varteen. Lisäksi on tarkoitus rakentaa maanalaisia paikoitustiloja. - Kyseessä on mittava toimitilahanke, sillä uudisrakennusten ja saneerausten valmistuttua tiloihin sijoittuu arviolta 3 400 toimihenkilöä, kertoo OP-Pohjola- ryhmän hallintojohtaja Heikki Vitie. - Tavoitteena on luoda henkilökunnalle muunneltavat ja joustavat tilaratkaisut, jotka ilmentävät OP-Pohjola-ryhmän identiteettiä ja arvomaailmaa.  Tilojen tulee olla sekä arkkitehtuuriltaan että kaupunkikuvaltaan korkeatasoiset ja ympäristötehokkaat. Teollisuuskadun uudisrakennuksen ja kadun puoleisen julkisivun modernisoinnista järjestetään ideakilpailu. Kilpailuun OP-Pohjola-ryhmä on kutsunut viisi arkkitehtitoimistoa: Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy:n, Arkkitehtitoimisto Helin & Co Oy:n, Arkkitehtitoimisto JKMM Oy:n, Arkkitehtitoimisto Lahdelma & Mahlamäki Oy:n sekä Verstas Arkkitehdit Oy:n. Kutsukilpailu järjestetään yhteistyössä Helsingin kaupungin ja Suomen Arkkitehtiliiton kanssa. Arkkitehtitoimistojen tulee esittää ehdotuksensa syyskuun loppuun mennessä. Voittajan valitsee marraskuussa palkintolautakunta, johon kuuluu edustajia muun muassa OP-Pohjola-ryhmästä ja Helsingin kaupungilta. Suunnittelukilpailun lähtökohdat on hyväksytty Helsingin kaupungin kaupunkisuunnittelulautakunnassa toukokuussa. Lisätietoja: Hallintojohtaja Heikki Vitie, p. 010 252 4477 Viestintäjohtaja Carina Geber-Teir, p. 010 252 8394 This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Pohjola Pankki Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1521063]