OP-Pohjola-ryhmä

OP-Pohjolan uusi kehitysyksikkö kerää valtaisaa kiinnostusta

Lehdistötiedote   •   Kesä 09, 2011 18:05 EEST

OP-Pohjola-ryhmän syksyllä perustettava Oulun kehitysyksikkö herättää kovasti kiinnostusta. Torstaina järjestetty rekrytointitapahtuma täyttyi ääriään myöten, paikalla Oulussa oli yli 650 kiinnostunutta. Sähköiseen liiketoimintaan keskittyvän kehitysyksikön toiminta aloitetaan vaiheittain niin, että syksyllä Oulussa työskentelee kymmeniä henkilöitä ja tulevaisuudessa yhteensä jopa 150 henkilöä.

- Mielenkiinto on ollut huikeaa, mistä olemme todella iloisia. Uskon, että hakijoita kiinnostaa päästä rakentamaan palveluja, jotka vaikuttavat suoraan suomalaisten arkeen, OP-Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Harri Nummela kertoo.

Henkilöstöä haetaan Ouluun sekä mobiilipalvelujen ja sähköisen myynnin kehitysyksikköön että ICT-osaamiskeskuksen uuteen yksikköön. Tarkoituksena on kehittää erityisesti pankki- ja vakuutussektorin palveluja mobiililaitteissa sekä vahvistaa ja monipuolistaa osaajajoukkoa, joka vastaa koko OP-Pohjola-ryhmän ICT-kehitystarpeista. Uuden yksikön tavoitteena on tarjota asiakkaille yhä useammassa kanavassa entistä parempia reaaliaikaisia palveluja.

- Pankki- ja vakuutussektorin palvelut ohjautuvat teknologian seuraavassa kehitysaallossa voimakkaasti mobiililaitteisiin, ja mobiilikanavasta on tulossa pääasiointiväylä isolle osalle asiakkaitamme. Haluamme varmistaa, että olemme tässä kehityksen kärjessä, Nummela selvittää.

Suomen suurimman finanssiryhmän, OP-Pohjolan palveluksessa oli viime vuoden lopussa noin 12 500 henkilöä. ICT-asiantuntijatehtävissä työskentelee tällä hetkellä noin 700 toimihenkilöä. Hakuaika Oulun yksikön tehtäviin päättyy 27. kesäkuuta.

Lisätietoja: OP-Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Harri Nummela p. 010 252 2389