Vertics Oy

Otaniemessä toimiva ohjelmistotalo Vertics valmiina seuraavaan kasvuloikkaan

Lehdistötiedote   •   Helmi 19, 2019 16:53 EET

Espoon Otaniemessä voimakkaasti kasvava ohjelmistotalo Vertics Oy vahvistaa hallitustaan ja strategista osaamistaan.

Nuoret yrittäjät Atte Pohjanmaa (20) ja Max Kalhama (19) ovat reilussa vuodessa kasvattaneet ohjelmistotalo Verticsin puoli miljoonaa euroa liikevaihtoa tekeväksi yritykseksi. Verticsillä on tällä hetkellä 14 hengen moderneilla koodauskielillä toimiva ohjelmistokehittäjätiimi.

"Verticsillä on liiketoiminnassaan 3 tukijalkaa, Max Kalhama linjaa."

Uuden strategian myötä tavoitteet on asetettu korkealle

Vertics panostaa jatkossa ydinliiketoimintansa kehittämiseen ja brändin rakentamiseen. Tätä tukemaan tuli Petteri Mäki Verticsiin sijoittajana ja hallitukseen viime kesänä tuoden Verticsiin kokemusta ja näkemystä kasvuyrittäjyydestä, sekä tehokkaasta hallitustyöskentelystä. Timo Moilanen puolestaan liittyi Verticsiin syksyllä. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisena, hän tuo panoksensa Verticsin brändin kohottamiseen ja uusasiakashankintaan.

Petteri Mäki toimi uransa ensimmäiset reilut 10 vuotta IT-alan yrityksissä kulkien polun myyntitehtävistä toimitusjohtajaksi. Seuraavat reilut 10 vuotta hän on toiminut kasvuyrittäjänä apuvälinealalla, jossa hän kasvatti 5 hengen teknisiä apuvälineitä maahantuovan yrityksensä nykyisin jo toistasataa henkeä työllistäväksi Haltija Groupiksi. Haltijassa hän on edelleenkin mukana omistajana sekä hallituksessa.

”Olen todella innoissani mahdollisuudesta olla mukana luomassa ja tukemassa Verticsin kasvutarinaa. Verticsin liiketoiminnan alku on ollut fantastinen ja yllättänyt minut totaalisesti. Verticsissä on nuoruuden dynamiikkaa, pirteyttä, raikkautta ”kunnon menoa ja meininkiä” – mutta myös valtava määrä osaamista ja taitoa. Asiakkaat ovat arvostaneet yhteistyötä Verticsin kanssa ja lähes kaikista projekteista on poikinut uusia hankkeita. Tänä vuonna liikevaihto saattaa ylittää miljoonan euron rajan ja muutamassa vuodessa tavoitteena on ylittää 5 miljoonan euron myynti;” Petteri Mäki hehkuttaa.

Timo Moilanen on ollut rakentamassa mm. täysin digitaalista verkkovakuutusyhtiö POP Vakuutusta. Viime vuosina Moilanen on ollut kasvattamassa useita eri toimialojen startuppeja kasvuyritys vaiheeseen.

“Olen todella innoissani mahdollisuudesta viedä Vertics miljoonakerhoon, tässä yhdistyvät nyt nuoruuden hulluus, isot visiot ja Petteri Mäen tuoma ammattimainen hallitustyöskentely. Atte ja Max ovat jo nyt monelle nuorelle (myös vähän vanhemmille) esikuvan roolissa siitä, miten kannattaa uskoa omaan tekemiseen ja lähteä vain rohkeasti myymään omaa juttuaan. Osaaminen ja kompetenssi ovat tiimissä huippuluokkaa, jotain tiimistä kertoo se, että voitimme ensimmäisen julkisen kilpailutuksen vuodenvaihteessa, missä taakse jäi mm. pörssiyhtiö. Panostamme jatkossa entistä enemmän uudenlaisten digitaalisten työkalujen käyttämiseen myynnissä ja markkinoinnissa, kannattaa siis ottaa Vertics seurantaan!” Timo Moilanen paaluttaa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Atte Pohjanmaa

+358 44 2820291

atte@vertics.co

www.vertics.co

Muualla mediassa:

Verticsillä on liiketoiminnassaan 3 tukijalkaa. Pääasiassa Vertics tekee räätälöityjä mobiili- ja ohjelmistoratkaisuja asiakasyritysten tarpeiden mukaan. Yritys tekee lisäksi kevyttä henkilöstövuokrausta ja startupien kanssa osakkuussopimuksia, jossa yhtiö tarjoaa edulliseen hintaan täysivaltaista teknologiasuunnittelua ja johto-, sekä strategiakonsultointia.