Vasemmistoliitto

Paavo Arhinmäki: Vasemmistolainen yhteiskunta on avoin ja hyväksyvä.

Lehdistötiedote   •   Marras 23, 2011 06:55 EET

Vasemmistoliiton presidenttiehdokas Paavo Arhinmäki 20.11.2011:
Vasemmistolainen yhteiskunta on avoin ja hyväksyvä.

Vasemmistoliiton puoluevaltuusto asetti kokouksessaan 20.11.2011 puheenjohtaja Paavo Arhinmäen presidenttiehdokkaakseen. Paavo Arhinmäki totesi linjapuheessaan, että hän lähtee presidenttiehdokkaaksi, jotta suomalaisilla olisi mahdollisuus valita vaaleissa vasemmistolaisia arvoja kannattava presidentti.

Paavo Arhinmäen mukaan vasemmistolaisia arvoja ovat vapaus, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vasemmistolainen yhteiskunta on avoin ja hyväksyvä.

Vasemmistolle on tärkeää puolustaa presidentinvaaleissa Suomen sotilaallista liittoumattomuutta, Suomen vahvaa, kokoaan suurempaa roolia maailmalla, hyviä naapurisuhteita, globaalia oikeudenmukaisuutta ja rauhaa sekä maan sisällä ihmisten välistä tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja vähemmistöjä.

Vasemmisto ei mene presidentinvaaleihin henkilöä korostaen vaan asiat ja vasemmistolainen arvomaailma edellä.
Vasemmisto tuo presidentinvaalikamppailuun selkeästi ja johdonmukaisesti Suomen Nato-jäsenyyttä vastustavan ehdokkaan.

Vasemmisto haluaa korostaa myös Yhdistyneiden kansakuntien roolia kansainvälisen politiikan sekä rauhan ja turvallisuuden keskeisenä takaajana maailmassa. Suomen tulee toimia YK:n roolin vahvistamiseksi.

Erilaisuuden kunnioittaminen ja vähemmistöjen puolustaminen ovat Vasemmiston keskeisiä arvoja. Muukalaisviha on Vasemmiston strateginen ja ideologinen vastustaja. Vasemmisto on työväenpuolue ilman rasismia.