Paf

Paf ehdolle maailman vastuullisimmaksi peliyhtiöksi

Lehdistötiedote   •   Loka 28, 2010 08:27 EEST

Suomalainen, Ahvenanmaan Maakuntahallituksen luvalla toimiva peliyhtiö Paf on ehdolla maailman vastuullisimmaksi peliyhtiöksi kansainvälisessä EGR Awards kilpailussa. Kilpailun takana on kansainvälinen uutissivusto eGaming Review. Valintapaneeli koostuu riippumattomista alan asiantuntijoista.

EGR Awards -nimellä kulkevat palkinnot jaetaan kuudetta kertaa Lontoossa marraskuun 24. päivä.

- Olemme iloisia ja erittäin ylpeitä, että meidät on valittu ehdolle. Haluamme olla vastuullisin peliyhtiö ja jo ehdolle pääseminen kertoo, että olemme oikealla tiellä. Erityisen mukavaa on, että viime vuosien voimakas panostuksemme tuo tuloksia jo nyt. Tämä kannustaa meitä vahvasti eteenpäin. Olemme tuoneet verkkoasiakkaidemme käyttöön pelaamisen säätelyä helpottavia elementtejä ja lisäksi Pelaajan Tukivakuutuksen, joka antaa peliriippuvaisille mahdollisuuden saada apua ongelmaansa, sanoo Pafin viestintäjohtaja  Inger Holmström.

Paf toi asiakkailleen keväällä yhdessä vakuutusyhtiö Moderna Försäkringarin kanssa Pelaajan Tukivakuutuksen, jonka avulla peliriippuvainen saa hoitoa. Kyseinen yhteisvakuutus on maailmassa ensimmäinen laatuaan.

Pafin menestystä vastuullisuus-vertailussa  selittää myös se, että yhtiön kaikki voittovarat käytetään yleishyödyllisiin tarkoituksiin. Pafin pelitoiminnan ylijäämä menee kulttuurille, urheilulle ja sosiaaliselle sektorille. Lisäksi Paf palauttaa monia peliyhtiöitä suuremman osuuden pelaajille, koska yhdistyksenä sen tavoite ei ole tuottaa mahdollisimman suurta voittoa omistajilleen. Pafin pelien palautusprosentti on noin 95 prosenttia.

Pafin perustivat 1966 Folkhälsan på Åland, Pelastakaa Lapset ry:n Ahvenanmaan osasto, Suomen Punaisen Ristin Ahvenanmaan osasto ja Dagens Barn -säätiö.

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.